• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster 300 tråden

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Hej gott folk, som vissa av er vet är jag en Omega fan-boy, och har väl haft en "300" på radarn ett tag, nu undrar jag, hur bär man denna bäst?
home_image.1524841.jpg

Mesh, nato eller läder?
25q633k.jpg

Eller länk?

Visa gärna upp KS "300"or, så uppdaterar jag min jakt framöver.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Slänger helt otippat in en röst på länk i första hand och nato i andra hand (svart sådant...).. :)
 

DrDre

Patek
Originallänken skulle bli mitt första val. Tropic passar ju alltid bra på 60-talsdykare som blir väldigt tidstypiskt. Rally band skulle också passa bra tror jag. Annars är väl SM 300 lite som Omega Speedmaster, dvs nästan alla band funkar rätt bra.
 

calzone

Vacheron
Säljarens bilder, Kommer ta lite egna så fort jag fått hem min nya systemkamera dessa får duga sålänge :D åååååh min smp e så snygg !


smp_zpse2c0d2e4.jpg


smp12_zps60956d86.jpg


smp3_zps6e45d212.jpg


smp6_zps34b1820e.jpg


smp5_zps37649305.jpg


smp4_zpsae1d0060.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Jokkmokkswe skrev:
Hej gott folk, som vissa av er vet är jag en Omega fan-boy, och har väl haft en "300" på radarn ett tag, nu undrar jag, hur bär man denna bäst?
Mesh, nato eller läder?
Eller länk?
Visa gärna upp KS "300"or, så uppdaterar jag min jakt framöver.
Jag har ingen egen att bidra med men har testat denna på min arm och måste säga att tidsenligt tropic är en bra kombo:
IMG_5940.jpg
 
C

Crowolf

Guest
Hade varit riktigt snyggt på mitt favoritband, Olive fivering zulu från Singular.

/Poppe
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Länk i första hand i andra hand nato, mesh och skinn funkar inte. Riktigt snygg på både länk och nato. Utan tvekan den snyggaste Omega som gjorts och en jag definitivt skulle kunna tänka mig att köpa.
 

Permar

Breitling
Efter en del letande har jag äntligen fått tag på en länk (1171-länk med 633 endlinks) till min Seamaster 300 som införskaffades i november. Grymt nöjd med resultatet och det kommer nog dröja till jag går tillbaka till Nato (trots att även det passar utmärkt).

bild_zps665b664d.jpg


image_zpsf57ce7a5.jpg
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Permar skrev:
Efter en del letande har jag äntligen fått tag på en länk (1171-länk med 633 endlinks) till min Seamaster 300 som införskaffades i november. Grymt nöjd med resultatet och det kommer nog dröja till jag går tillbaka till Nato (trots att även det passar utmärkt).

Snygg, vad har du för referens på din?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Permar skrev:
Efter en del letande har jag äntligen fått tag på en länk (1171-länk med 633 endlinks) till min Seamaster 300 som införskaffades i november. Grymt nöjd med resultatet och det kommer nog dröja till jag går tillbaka till Nato (trots att även det passar utmärkt).


Snyggt! 1171-länken är riktigt skönt retrorasslig! Bästa på Speedyn också IMO. :)
 

Rico

Cartier
2-Faktor
Permar skrev:
Efter en del letande har jag äntligen fått tag på en länk (1171-länk med 633 endlinks) till min Seamaster 300 som införskaffades i november. Grymt nöjd med resultatet och det kommer nog dröja till jag går tillbaka till Nato (trots att även det passar utmärkt).

bild_zps665b664d.jpg


image_zpsf57ce7a5.jpg
Ofrei har väl 1171 och 633 i lager?


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Seamaster 300 är lite av min favorit klocka. Men jag är inte en vintage fan och vill inte ha nått möglig gammalt ras. Vad tror panelen om att leta upp en för kanske runt 20k, sen lämna in till AD för full restaurering, dvs ny tavla, visare, dykring.
Set är väl ok? Eller vad säger vintage rävarna?
 

Gin

Breitling
Seamaster 300 är lite av min favorit klocka. Men jag är inte en vintage fan och vill inte ha nått möglig gammalt ras. Vad tror panelen om att leta upp en för kanske runt 20k, sen lämna in till AD för full restaurering, dvs ny tavla, visare, dykring.
Set är väl ok? Eller vad säger vintage rävarna?

Det är ju det bästa alternativet. Urverk och boett matchar. Dock finns det vissa som tycker att man inte får byta för många delar.

Tror dock att det kan bli dyrt. 20K låter lite. Alla jag kollat på ligger på 25+. Sen kostar delarna några tusen och arbetet också. Blir svårt att komma under 30k tror jag.

Men jag kanske letat på fel ställen...
 

Sond

Patek
Svårt att komma ifrån att dykare passar bäst på länk eller nato. Mesh har jag svårt för dock.

Sedan känner jag att en SM300 ska in i samlingen innan den anses komplett. Ingen brådska dock. Till sist funderar jag på hur i hela friden Omega kunde gå ifrån svärdvisarna till de som används nu. Jag gillar min moderna SMP mycket.

Störst skillnad är det på som sagt på visarna. Jag kan tycka att även index var bättre med stavar(kallar man dem så?). Men detalj för detalj vinner de äldre. Det är nästan så att Omega kunde ha haft två linjer. En med svärdvisare och stavindex och en med den nya designen. Men då kanske bara de gamla hade sålts... Och då kan man undra varför de ändrade design...
mHkfIwA.jpg


Inga toppenbilder och den äldre är GMT. Men ändå...
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Seamaster 300 är lite av min favorit klocka. Men jag är inte en vintage fan och vill inte ha nått möglig gammalt ras. Vad tror panelen om att leta upp en för kanske runt 20k, sen lämna in till AD för full restaurering, dvs ny tavla, visare, dykring.
Set är väl ok? Eller vad säger vintage rävarna?

Äh! Köp ett hopplock då istället för att förstöra ett fint vintageur.
 

ToolDiver

KS Explorers Club
Den eviga och fantastiska Omega Seamaster 300 vintage edition. Älskar designen och dess funktionalitet. CO-Axial och allt som ingår med en uppgraderat urverk. Looove o_O
På toppen av det så är det även sandwich tavla.
E3F4379D-A6D0-4BD8-9BF2-8D1BAD2BFFD7.jpeg
327982D4-8329-4B2A-BD92-601F233D2095.jpeg
4209C639-DEB0-4A6D-9285-0FDBD8E1827C.jpeg
24E41607-EF30-450D-A2B1-ACC5381B8D23.jpeg
59B02D6A-293D-4E89-94C4-8DC5FFB52873.jpeg
7FC2C835-612F-46CA-945D-4728DAD8CC7D.jpeg
 
Topp