• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega seamaster 300m profesional

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
hejsan!


Tänkte slå till på en omega seamaster 300m profesional, mest p.g.a. att det är en klocka jag länge velat ha och dels att jag är en Bond fantast! men nu är frågan att jag tänkte på en begagnad runt 10000-11000 kr som jag kan röra mig med, har snokat runt på eBay lite och har just hittat en seamaster i min pris klass med kvitto certifikat och hela boxen etc.
Men hur litar man på att den är äkta? finns det några tricks som hjälper en utseendemässigt att någorlunda urskilja fake från original? har läst runt lite och det finns folk som går så långt att de förfalskar hela paketet (klocka, certifikat etc.)


referens nr på klockan är 2531.80


MVH
mrMyagi
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Är väl inga problem att hitta ett exemplar för under 10 här i sverige.
Och jag skriver innan mr singular hinner
Köp säljaren!
Du kan väl alltid ladda upp nån bild här, så kan någon som äger/ägt ge synpunkter.
 

calzone

Vacheron
Posta gärna bilder på klockan så ska vi nog kunna hjälpa dig. Varför vill du inte ha Quartz varianten som pierce brosnan bar i första bond filmen Goldeneye ? :D
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Seikoman87 skrev:
Posta gärna bilder på klockan så ska vi nog kunna hjälpa dig. Varför vill du inte ha Quartz varianten som pierce brosnan bar i första bond filmen Goldeneye ? :D


Jag skulle hellre ha en automatisk då jag är fascinerad av mekaniken =). Dessa bilder har herren mailat mig!
 

Bilagor

  • Screen shot 2013-03-06 at 8.30.29 PM.png
    Screen shot 2013-03-06 at 8.30.29 PM.png
    44.9 KB · Visningar: 570
  • Screen shot 2013-03-06 at 8.30.37 PM.png
    Screen shot 2013-03-06 at 8.30.37 PM.png
    61.3 KB · Visningar: 575
  • Screen shot 2013-03-06 at 8.30.47 PM.png
    Screen shot 2013-03-06 at 8.30.47 PM.png
    64.4 KB · Visningar: 561

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Jokkmokkswe skrev:
Är väl inga problem att hitta ett exemplar för under 10 här i sverige.
Och jag skriver innan mr singular hinner
Köp säljaren!
Du kan väl alltid ladda upp nån bild här, så kan någon som äger/ägt ge synpunkter.


Har letat för jag är snart klar med 4e året på läkarlinjen och kände att det är nog dags att skaffa mig en! om du vet något bra ställe att köpa från så hojta gärna till!
 

calzone

Vacheron
vilka kassa bilder men vad jag kan se är den äkta. Jag skulle be om större högupplösta bilder sidovinklar framifrån. Sekundvisaren ser ut att ha förlorat sin röda spets men det är ganska normalt på dom där. Tänk va gött me en Quartz då slipper du serva den :D
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
det är en repa på bezeln och vet inte om det går att fixa och isåfall hur mycket ska jag räkna med att det kommer kosta?
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Kan säga att han ville ha ungefär 9000 kr och den är från 1998? Är det ett bra pris?
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Har gjort det :D hoppas på ett svar snart! Du vet inte något ställe att handla från!?
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
masterkiller skrev:
Skit i E-Bay, lägg upp en WTB här så hittar du nog en snart...




Off topic: grym blogg den förstörde min kväll då jag satt och bläddra igenom hela för någon månad sen haha de va den som tog mig till KS tack!
 
mrMyagi skrev:
Har gjort det :D hoppas på ett svar snart! Du vet inte något ställe att handla från!?

Nja, det är ju en vanlig klocka så jag ser inte någon anledning att köpa på bukten, här är det bästa tipset eller blocket, vet inte vart du bor men kan ju finnas chans till f2f deal...
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
masterkiller skrev:
mrMyagi skrev:
Har gjort det :D hoppas på ett svar snart! Du vet inte något ställe att handla från!?

Nja, det är ju en vanlig klocka så jag ser inte någon anledning att köpa på bukten, här är det bästa tipset eller blocket, vet inte vart du bor men kan ju finnas chans till f2f deal...


Är från Lund, studerar medicin i polen sen 4 år inte ofta man är i Sverige! Men det ska gå att lösa med DHL om de kommer ett bra erbjudande!
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Du vill nog ha med original länken vid köp, och den blir bara en onödig utgift i detta objekt. Mesh är väl ok, men tyvärr ej på denna modell.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
mrMyagi skrev:
Aquaracer2 skrev:
mrMyagi skrev:
Aquaracer2 skrev:
http://www.chrono24.se/search/index.htm?dosearch=true&query=2531.80&resultview=list&searchexplain=1&sortorder=1&suchen=Söka


hur är det när man beställer därifrån? är det säkert?

Som att handla på Blocket.


tack så mycket!

Var alltså helt säker på säljaren, köp säljaren innan du köper klockan.
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Aquaracer2 skrev:
mrMyagi skrev:
Aquaracer2 skrev:
mrMyagi skrev:
Aquaracer2 skrev:
http://www.chrono24.se/search/index.htm?dosearch=true&query=2531.80&resultview=list&searchexplain=1&sortorder=1&suchen=Söka


hur är det när man beställer därifrån? är det säkert?

Som att handla på Blocket.


tack så mycket!

Var alltså helt säker på säljaren, köp säljaren innan du köper klockan.

Jag tror jag maila dig en länk innan? men ska fortsätta kolla runt, finns några intressanta men antingen vill de ha betalt utan paypal eller så skickar de inte utanför deras egna länder, så bästa alternativet är att hitta en här på KS men det är svårt! kollar just nu på WUS som jakobz sa att jag skulle göra och får hoppas på att hitta en där eller chrono24!
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Alltså, jag tror inte direkt att man behöver vara rädd för att föra över pengar till bankkonton som tillhör klockföretag med flera år på nacken som skickar internationellt varje vecka, men för att ta reda på detta utöver den info som tillhandahålls på Chrono24 så måste man etablera en kontakt med säljaren och reda ut dessa detaljer.

Angående auktionen i ditt mail så skulle jag personligen inte handla från staterna med tanke på tullavgifter, moms och frakt i en trevlig klumpsumma.
 

Ricrob

Patek
Som flera andra redan sagt, köp säljaren och allra helst, köp en via k&s av en kändis så slipper du oroa dig! ;)

Angående priset, så håll ut, kika runt och lägg ut wtb, för du kommer hitta en under 10k i Sverige, tro mig "been there, done that"!
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Ricrob skrev:
Som flera andra redan sagt, köp säljaren och allra helst, köp en via k&s av en kändis så slipper du oroa dig! ;)

Angående priset, så håll ut, kika runt och lägg ut wtb, för du kommer hitta en under 10k i Sverige, tro mig "been there, done that"!



Jag ska försöka hålla ut mitt tålamod är inte det bästa, det kommer nog fixa sig! Jag håller koll på WUS också, så det ska nog gå att fixa en till ett bra pris, men SMP verkar ha gått upp i pris lite?
 
Topp