• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster 300m

Promod

Breitling
Hej!
Jag tänkte belöna mig själv med en fin klocka och tittar mest just nu på en Omega Seamaster 300 m, gillar hur den ser ut och den ligger även inom vad jag tycker är rimligt lägga i pengar för en ny klocka.
Men jag blir inte riktigt klok på inköpsställe, jag har tittat på Uret.se och MyWatch och där kostar klockan kring 26k medan om jag tittar hos en butik får jag lägga upp 35k, förstår att skillnaden beror på att butikerna är auktoriserade medan näthandlarna inte är det och därmed kan frångå Omegas prislista.
Sedan läser jag inlägg om att personer här på forumet föredrar AD, men är det värt 9k eller vad missar jag?
Alla tips är välkomna både gällande klocka och inköpsställe :)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Det är väl en smaksak om man vill betala extra för att få en personlig kontakt med säljaren. En del gillar den tryggheten.

Köper du från ovan nämnda handlare så kommer klockan från en AD och du har precis samma rättigheter som om du köpt den hos en lokal AD.
Går du in på www.chrono24.se kan du säkert spara ett par tusenlappar till.

Värt att tänka på att svenska ADs generellt har mycket goda marginaler och säkert kan sänka sitt pris för att få affären.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Köper du från AD är det dans och hålligång, uppå logen natten lång, det är AD det är guld och gröna skogar!
Eller det kommer iaf AD-fantasterna säga :)
Mer nyktert så har du såklart fördelen att kunna gå hem med klockan direkt på armen med färdigkortad länk och behövs den justeras igen görs det gladeligen utan kostnad. Du kanske bjuds på en kopp kaffe och lite trevligt prat. Och du behöver inte läsa på för att se om säljaren är seriös, det kommer liksom med AD:skapet så att säga.
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Hej!
Jag tänkte belöna mig själv med en fin klocka och tittar mest just nu på en Omega Seamaster 300 m, gillar hur den ser ut och den ligger även inom vad jag tycker är rimligt lägga i pengar för en ny klocka.
Men jag blir inte riktigt klok på inköpsställe, jag har tittat på Uret.se och MyWatch och där kostar klockan kring 26k medan om jag tittar hos en butik får jag lägga upp 35k, förstår att skillnaden beror på att butikerna är auktoriserade medan näthandlarna inte är det och därmed kan frångå Omegas prislista.
Sedan läser jag inlägg om att personer här på forumet föredrar AD, men är det värt 9k eller vad missar jag?
Alla tips är välkomna både gällande klocka och inköpsställe :)
Gå in till närmaste Omega återförsäljare så kan dom närma sig grå handel priset om du bara frågar! Lycka till :)
 

David576

Breitling
Jag valde att köpa min klocka på Uret.se. Den roterande bezelringen gick sönder på min Oris, då den gick att rotera medurs. Jag lämnade bara in klockan hos klockmaster med garantikortet sen fixade de det. Min erfarenhet säger mig att det går alldeles utmärkt att köpa på tex Uret.se, speciellt när prisskillnaden är såpass stor. Funderar lite på att köpa en Breitling och då kommer jag beställa den över nätet om jag inte hittar någon fin begagnad. Lycka till med ditt köp! :)
 

Jonte73

Audemars
Fråga AD först hur nära de kan komma priset på nätet.
Min 300 köptes över disk hos AD som tog budet rakt av .
Köper hundra ggr av hundra hos AD med den tryggheten och smidigheten det ger.
 

Areschoug

Breitling
Sitter och funderar på precis samma klocka! (Dock så är jag sugen på modellen med vågiga urtavlan) Återkom gärna med hur du beslutade dig för att inhandla den, så kanske en annan slipper tänka redan tänkta tankar!
 

Promod

Breitling
Stort tack till alla utförliga och bra svar!
Tanken att det skulle gå att förhandla ned priset hos AD slog mig inte ska jag villigt erkänna...
Återkommer med hur det blev, ha det gott!
 

Swejake

Omega
Stort tack till alla utförliga och bra svar!
Tanken att det skulle gå att förhandla ned priset hos AD slog mig inte ska jag villigt erkänna...
Återkommer med hur det blev, ha det gott!

Hej! Hur gick det med köpet? Är mycket intresserad av samma klocka så behöver lite råd.

På chrono24 finns ju samma klocka ny och fullset för ca 23k inkl. frakt, från exempelvis välrenommerade mallofthewatch. Kan en AD närma sig de priset så tar jag det direkt. Hur långt kan man pruta hos AD tror ni?
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Hej! Hur gick det med köpet? Är mycket intresserad av samma klocka så behöver lite råd.

På chrono24 finns ju samma klocka ny och fullset för ca 23k inkl. frakt, från exempelvis välrenommerade mallofthewatch. Kan en AD närma sig de priset så tar jag det direkt. Hur långt kan man pruta hos AD tror ni?
Beror lite på hur många de har inne och hur länge de legat, men ta med plånboken och ge ett seriöst intryck så blir du säkert nöjd :)
 

noeLLY

Cartier
Fördel butik: mindre krångel vid reklamation, kortad länk, mindre service(ruckning, byta band, anpassning länk igen tex) ofta billigare eller kostnadsfritt. Fler köp, ofta rabatt. Detta är min erfarenhet.
Fördel nätet: priset.
 

Swejake

Omega
Fördel butik: mindre krångel vid reklamation, kortad länk, mindre service(ruckning, byta band, anpassning länk igen tex) ofta billigare eller kostnadsfritt. Fler köp, ofta rabatt. Detta är min erfarenhet.
Fördel nätet: priset.

Du har helt rätt och självklart vill jag helst köpa från AD. Men ingen service/personlig kontakt i världen kan berättiga skillnaden mellan listpris på 35k och 23k på nätet. Kan man få ner den till 25k hos AD så tar jag den direkt. Tror du det är möjligt? ;)
 
Du har helt rätt och självklart vill jag helst köpa från AD. Men ingen service/personlig kontakt i världen kan berättiga skillnaden mellan listpris på 35k och 23k på nätet. Kan man få ner den till 25k hos AD så tar jag den direkt. Tror du det är möjligt? ;)

30k är nog helt rimligt, 28k är nog på gränsen till det möjliga för flertalet AD's skulle jag tro. 25k, ptja, du har ju inget att förlora på att fråga. Det är otroligt mycket value for money med nuvarande SMPc. Den kommande, med kaliber 8800 som det ryktas om till Basel, lär bli dyrare.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Swejake

Omega
30k är nog helt rimligt, 28k är nog på gränsen till det möjliga för flertalet AD's skulle jag tro. 25k, ptja, du har ju inget att förlora på att fråga. Det är otroligt mycket value for money med nuvarande SMPc. Den kommande, med kaliber 8800 som det ryktas om till Basel, lär bli dyrare.

Vänligen
Forumets undersköterska

Den är någon i en tråd här på forumet som fick en SMPc för 27,5k hos AD. Då vill man ju inte vara sämre ;)
 
Topp