• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Omega Seamaster 50-tal. Nyservad, hammarautomat & skruvat lock - Prisbump 23/3

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Pris
6300kr
Returpolicy
Inom 24h på köparens bekostnad om klockans skick tydligt avviker från beskrivningen
Bilder Skickat
  1. Ja
Omega Seamaster från cirka 1950. Ref C2577-3 med cal. 351. Grym kombo med 34,5 mm, skruvat lock och hammarautomat. Dessutom snygg tvåtonstavla!

Nyligen hemkommen från helservice där klockan även fick ett NOS Omegaglas (med logga), NOS kronhals och nya fjädrar till hammaren. Omegakrona sitter på. Verkar plussa ca 20s/dag på min handled. Kanonfint skick överlag, snudd på otroligt bra för en klocka av den här åldern. Finns någon repa på boettlocket och ett par nummer tunt ingraverade i botten på boettlocket, svårt att få med på bild. Syns inte om man inte spanar efter det noga.

Tavlan är fri från märken, endast lättare patina finns. Kanonfin överlag med trevlig lyster, lysmassa är intakt i såväl visare som i index. Det enda jag har att anmärka på när det gäller klockan är att index vid service fick sig en liten puts, vilket tog med lite patina/smuts precis kring index, vänligen se bilder. Även regelfjädern saknas, vilket om jag förstod det rätt inte har någon inverkan alls på funktionen mer än att man behöver se till att trycka in kronan ordentligt när man ställt tiden. Klockan fungerar precis som den ska.

Totalt sett grymt charmigt vintageur. Känslan av hammarautomat på handleden måste vara bland det mysigaste som finns i klockväg...
Kommer på ett i princip nytt Rios Shell Cordovan-band, som är nära nyskick förutom det lilla hål jag knåpat dit.

7300kr inkl. REK eller F2F med medlemmar med goda referenser
6900kr inkl REK
6300kr inkl REK


DSC_0001.JPG

31750CEB-A2D7-4E86-B0D2-EAB258421424.jpeg

DSC_0003.JPG

DSC_0004.JPG

DSC_0005.JPG

DSC_0006.JPG

DSC_0007.JPG

DSC_0008.JPG

DSC_0010.JPG


Tack KS för annonsmöjligheten!
 
Senast ändrad:
Topp