• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster - 5000 spänn??

JohnDoe

Rolex
Är det en sådan här omega du har (blåmarkerad). De går inte för några 7-8 tkr på ebay oavsett servicebehov.
image.jpg
 

LS

Panerai
2-Faktor
Lägg upp en bild så får man se hur den ser ut, vem vet jag kanske är intresserad... :D
Jag spanar konstant efter Omega, de går för löjliga priser både i Sverige och utomlands anser jag. Svårt att göra en dålig affär på en beggad SMP. Med det sagt tror jag absolut att du får minst 9k för den, kanske även mer beroend på om det blir lite hets på en auktion. Däremot får man nog alltid inse att servicekostnad kommer man inte undan helt enkelt... Man får väl se det som en tilläggskostnad.

Bilder finns tidigare i tråden :)
 

LS

Panerai
2-Faktor
Instämmer 5k är på tok för lite, vilken AD var du hos?

Vill också veta.

Mycket hänsynslöst av en AD att värdera något personen inte kan värdet på.
Dumt att ta upp det överhuvudtaget! Penningsvärde är inte allt.

Malmbergs i Linköping (stjärnurmakarna). Dom säljer inte Omega sen tidigare i år men är fortfarande auktoriserad verkstad och kan beställa hem en Omega om man vill ha men då till listpris.

Anledningen att vi pratade pris var att jag sa att jag inte ville lägga massa pengar jag inte får tillbaka då jag kanske säljer den snart. Det var då hon sa att klockan ändå inte var värd mer än 5-6 tkr utan service och i skicket den var.

Bemötandet var ändå trevligt det var värdet som fick mig att haja till. Stämmer värdet inte med verkligheten tycker jag det är dumt att ta upp det med en kund om man inte är helt säker på sin sak.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Malmbergs i Linköping (stjärnurmakarna). Dom säljer inte Omega sen tidigare i år men är fortfarande auktoriserad verkstad och kan beställa hem en Omega om man vill ha men då till listpris.

Anledningen att vi pratade pris var att jag sa att jag inte ville lägga massa pengar jag inte får tillbaka då jag kanske säljer den snart. Det var då hon sa att klockan ändå inte var värd mer än 5-6 tkr utan service och i skicket den var.

Bemötandet var ändå trevligt det var värdet som fick mig att haja till. Stämmer värdet inte med verkligheten tycker jag det är dumt att ta upp det med en kund om man inte är helt säker på sin sak.
Då vet hon inte vad hon pratar om, lämna in den till någon annan för ett kostnadsförslag.
 

Biffbert

Cartier
Byt inte dendär balla bezeln!!! 5-6 låter som att det är taget ur hatten. Kanske var det ett tafatt försök att sälja in en service?
 

JohnDoe

Rolex
Stämmer bra, det är den modellen jag har. Vad går den för då?
Runt 12-15 på ebay usa. Missade helt dina bilder i tråden förut. Det var därför jag slängde in bilden. Sen har nog många uraffärer helt missat prisändringarna på många klockor nu. T.ex alla gamla 70 tals kronografer av udda märken som gick för hundralappar förut kostar nu flera tusen (minst)osv. Omega och rolex har ökat kraftigt.
 

sjstrm

Cartier
Jag har ägt och sålt en del SMP:s bland annat denna som TS skriver om. Köpte själv klockan för mer än du gav :D
. Ang. länken hade jag kollat på att byta tuben som stiften fäster i. Det kostar några 100-lappar och gjorde stor skillnad på min senaste :) Lycka till !
 

LS

Panerai
2-Faktor
Jag har ägt och sålt en del SMP:s bland annat denna som TS skriver om. Köpte själv klockan för mer än du gav :D
. Ang. länken hade jag kollat på att byta tuben som stiften fäster i. Det kostar några 100-lappar och gjorde stor skillnad på min senaste :) Lycka till !

Nämen tjena! :)

Hade inne klockan hos Malmbergs idag och dom bytte en tub där stiftet inte fäste riktigt. Dom måste också ha gjort något med ändlänkarna då dom känns väldigt stabila nu.
Nåväl, fick tips om en bra auktoriserad verkstad i Linköping som jag tänkte kolla lite med. Fortfarande högst oklart om jag ska serva eller sälja, en Speedmaster är lite lockande. Sedan fortsätter sparandet mot en Submariner eller GMT Pepsi. Attans, jag som bara skulle köpa en billig Seamaster och vara nöjd :D
 

JohnDoe

Rolex
Nämen tjena! :)

Hade inne klockan hos Malmbergs idag och dom bytte en tub där stiftet inte fäste riktigt. Dom måste också ha gjort något med ändlänkarna då dom känns väldigt stabila nu.
Nåväl, fick tips om en bra auktoriserad verkstad i Linköping som jag tänkte kolla lite med. Fortfarande högst oklart om jag ska serva eller sälja, en Speedmaster är lite lockande. Sedan fortsätter sparandet mot en Submariner eller GMT Pepsi. Attans, jag som bara skulle köpa en billig Seamaster och vara nöjd :D
Du vet hur det är. Nu är du officiellt fast i klockträsket. Välkommen! Du kan inte bara ha en speedmaster, klart du måste ha en seamaster också. Alltså serva, spara till speedmaster, spara till sub, spara till gmt. Sen vill du ha en daydate, en yachtmaster guld, en fet AP osv....
 

LS

Panerai
2-Faktor
Du vet hur det är. Nu är du officiellt fast i klockträsket. Välkommen! Du kan inte bara ha en speedmaster, klart du måste ha en seamaster också. Alltså serva, spara till speedmaster, spara till sub, spara till gmt. Sen vill du ha en daydate, en yachtmaster guld, en fet AP osv....

Man tackar man tackar :D
Hur mycket påverkas priset om jag säljer Seamastern servad resp oservad? Fick prisförslag på ca 4200 inkl polering av en auktoriserad verkstad i här i Linköping.
 

LS

Panerai
2-Faktor
Liten uppdatering om någon är intresserad.

Lade handpenning på en svart Seamaster Ceramic igår som jag förhoppningsvis får i början på nästa vecka :). Köpt maj 2014 och skicket verkar vara underbart fint på den. Jag har varit sugen på den keramiska versionen länge så det känns riktigt bra!
 

Camo00

Patek
Hade jag köpt den för 9300 hade jag servat verket för nån tusing och sen varit jättenöjd! Du får igen vad Du gav inkl servicekostnaden!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Runt 12-15 på ebay usa. Missade helt dina bilder i tråden förut. Det var därför jag slängde in bilden. Sen har nog många uraffärer helt missat prisändringarna på många klockor nu. T.ex alla gamla 70 tals kronografer av udda märken som gick för hundralappar förut kostar nu flera tusen (minst)osv. Omega och rolex har ökat kraftigt.
Sluta nu med dina tokgissningar! Inte jättesvårt att söka på Omega här på forumet för att se vad tidigare exemplar legat ute för.

priser skiljer såklart mellan auktionshus, ebay, c24, KS.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker det verkar vara en del tokigheter i denna tråd.

Benar upp det lite:
Urkverket: Enda felet är att klockan går LITE fort? Har någon öppnat klockan och konstaterat att den behöver service? Om inte, se till att få det gjort så du VET att den behöver en service. Den finns som sagt flera ställen att få en Omega servad, se till att den som servar har koll på läget.

Boett: Jag hade absolut inte polerat den då det är en sliten klocka som är cool just för att den är sliten.

Vridringsinlägg: Bör självklart inte bytas eftersom slitaget på den matchar tavlans "slitage".

Glas: Ingen orkar polera safirglas= byt.
Länk: Det du fått pris på är säkert en länkrenovering då de byter alla stift i länken. Självklart bra att göra, men är det nödvändigt? Personligen hade jag sett till att få länken ordentligt rengjord och bara bytt de stift som verkligen behöver bytas.

Lycka till!
 
Topp