• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Omega Seamaster 600 - 1965

exxpert

Omega
2-Faktor
Jag önskar sälja min manuella Omega Seamaster 600, daterad 1965 med caliber 601 på urverket. Glaset är inte helt repfritt men i helt okej skick. Var nytt när jag köpte den för ca 2år sedan. Då hade även klockan fått en ny originalkrona samt service och var nyruckad. Har bara använt den vid enstaka tillfällen och den verkar hålla tiden bra. Har dock inte testat med precisionsmätning. Tavlan ger ett trevligt intryck.

Minuset med klockan som jag ser det är en repig bakboett som gör att den ej lämpar sig som samlarobjekt. Klockan har tidigare burits av någon med initialerna "MJ". MJ var antagligen grovarbetare och har burit klockan på perlonband och under åren har sand el liknande fastnat mellan boett och band och repat densamma. Det intressanta är att jag har kvar det aktuella perlonbandet som verkligen är slitet med.. Hmm.. "patina" ;) medföljer ihop med den gamla kronan självklart.

Jag köpte klockan av en gammal pensionerad urmakare som köpt in klockan 1995 och sedan haft den liggande i kassaskåpet.

Hursomhelst, ett dressat ur som bör bäras och användas:)

Pris: 1900:- el bud via PM.

1404851534161.jpg
1404851447330.jpg
1404851497606.jpg
1404851565025.jpg
 
Topp