• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster 600, hjelp søkes!

  • Trådstartare Deleted member 1749
  • Start datum
D

Deleted member 1749

Guest
Jeg begynner å bli mer å mer sugen på en eldre Omega, helst en Seamaster 600 eller lignende. Da jeg er veldig ny innen klokkeverdenen er jeg litt "grønn" på området å trenger litt experthjelp.
Hva er en normal pris for en fungerende å i bra stand klokke av denne typen?
Vilke forskjellige modeller finns det?
Vilke forskjellige størrelser finns det på huset, vil helst ikke ha en av de minste modellene.
Setter stor pris på all hjelp!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Jag gissar att du syftar på den dressiga modellen och det är en väldigt vacker modell som finns i minst 50 olika kombinationer. Hitills har jag sett boetter i stål och olika tjocklek med pålagt guld, ingen med solid guldboett. Sen finns det en uppsjö tavlor, ljusa och mörka, med eller utan struktur, olika index m m. Ej att förglömma är den ofantliga mängd redials som cirkulerar från främst Asien. Två refnummer att ta sikte på är 135.011 och 136.011, den ena är ca 32,5mm och den andra 34,5mm har jag för mig. Priset i Sverige kan vara allt från 2000 och uppåt beroende på skick, armband, box, papper the usual stuff. Jag har en del varianter som du kan se via länken nedan.

https://klocksnack.se/threads/the-many-faces-of-vintage-omega.3198/

IMG_7171_zps9cc2f259.jpg


Lycka till och hör av dig om du undrar över något!
 
D

Deleted member 1749

Guest
Hei.

Takk for bra feedback! Vilken fantastisk samling du har, imponert! Finns noen av disse modellene i 38 mm i diameter, vil helst ikke ha noe mindre enn 36.

Gikk en på tradera idag for 2300, men var ingen info anngående størrelse så jeg la ingen bud, men den såg utrolig flott ut.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Hei.

Takk for bra feedback! Vilken fantastisk samling du har, imponert! Finns noen av disse modellene i 38 mm i diameter, vil helst ikke ha noe mindre enn 36.

Gikk en på tradera idag for 2300, men var ingen info anngående størrelse så jeg la ingen bud, men den såg utrolig flott ut.
Tackar!
Just den modellen har jag aldrig sett i 38mm men det finns äldre Omega med de måtten om du letar.
 
Topp