• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster 600, nyskick. Service kostnad?

McNord

Breitling
Hej!
Jag har fått en klocka av mormor som hade getts till min morfar men som aldrig använde den. Den har legat i asken ända sen dess orörd, 60-70-tal. Så det här är min allra första klocka till min kollektion.

Jag tänkte att jag skulle lämna in den på service, bor för närvarande i Trollhättan, någon som vet var man kan lämna in den och vad priset kan tänkas hamna på? :)
 

Bilagor

  • IMG_0050.JPG
    IMG_0050.JPG
    249.7 KB · Visningar: 336
  • IMG_0052.JPG
    IMG_0052.JPG
    251 KB · Visningar: 307
  • IMG_0054.JPG
    IMG_0054.JPG
    116.9 KB · Visningar: 305
  • IMG_0056.JPG
    IMG_0056.JPG
    108.3 KB · Visningar: 314

fretig

Cartier
Kul! Till att börja med, sälj den aldrig! Alltid något speciellt över arvgods.
Gällande service så borde det inte bli så blodigt. Runt 1500:- tror jag det ligger då det är en enkel komplikation. Har själv använt mig av McGyver här på forumet. Han är kunnig och bra.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Om den går fint så kan det räcka med en översyn. En full service torde inte heller bli så dyr då verket är manuellt och saknar datumskiva. En seriös urmakare borde då ge dig ett pris runt 1500-2000 med garanti på jobbet.
 

McNord

Breitling
Tack alla! Jag kommer aldrig att sälja klockan, den kommer jag ha och sedan föra vidare :)
Nu vet jag vad priset kan tänkas ligga på, nämn gärna fler förslag på var man kan lämna den på service!
 

wadstroem

Cartier
Jag har de facto en likadan klocka, och jag lämnade in den på service för genomgång av urverk + glasbyte, vilket gick på 1200. Dock var detta i en mindre stad än Trollhättan, hos en smyckesbutik som i sin tur lämnade den till deras privata urmakare. Men det bör ge dig en hum om vad det landar på. Jag skulle tippa runt 1500 hos en seriös urmakare.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Farfars klocka eller Werner på ABC!

Fantastiskt fin klocka, bara att gratulera, synd att inte morfar finns kvar längre dock.

Saxat från Farfars
Skärmavbild 2015-04-17 kl. 23.06.16.png
 

MAK

Friends of KS
Supernice!
Finns ett par urmakare i Göteborg, om du har vägarna förbi.
Gastons på Wieselgrensplatsen är duktig.
 
Topp