• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Omega Seamaster Aqua Terra 8500 41,5mm

Pris
29k
Returpolicy
Enligt överenskommelse
Bilder Skickat
  1. Ja
Hej på er !

Denna AT 8500 (med kaliber 8500G så den klarar 15000 gauss) tog jag ut ny via Uret.se i maj år 2016. Precisionen föll utanför COSC-ramarna år 2019 så Björkegrens Ur i Kalmar (AD för Omega) fick ta en titt på den och servade urverket; den går nu perfekt igen. I samband med service och poleringen så upptäckte jag efteråt en liten repa i boetten i de högglanspolerade fälten mellan bandhornen som måste ha uppkommit när de polerade de borstade områdena på boetten och sedan kommit åt det högglanspolerade partiet mellan bandhornen och inte upptäckt det. I vissa vinklar kan man också ana ett minimalt litet märke på sekundvisaren från när visarna avlägsnades och sedan sattes på plats igen - man får verkligen titta ingående för att kunna skymta det. Jag brydde mig aldrig om att åtgärda detta då det är så små saker samtidigt som mina klockor är till för att användas. I övrigt helt felfri med perfekt precision; jag har inte använt klockan alls det senaste året så frånsett någon hairline finns inga märken utöver det ovan nämnda. Eftersom jag alltid bär mina klockor med NATO-remmar så är länken helt oanvänd och ojusterad; inte en hairline på den då den legat stilla i samlingen sedan första dagen. Cert och övriga kort medföljer, liksom kvitton från översynen hos Björkegrens - dock inte box eller låda.

Skickas helst inte, föredrar F2F i Växjötrakten.

Vänligen
Undersköterskan

A110FA59-D7E5-4B48-A505-17542950C8AC.jpeg

Tillbaka
Topp