• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster Aqua Terra Master Co-Axial... svart eller blå ?

Stefan S

Patek
2-Faktor
Skall köpa en ny Omega Seamaster Aqua Terra Master Co-Axial 41,5mm på länk men har väldigt svårt att bestämma mig om jag skall ha svart eller blå urtavla. Jag har hållt i bägge samtidigt men det var inget givet val alls. Bestämde jag mig först för svart men nu har jag svängt och faktiskt sagt till handlarn att jag vill ha en blå. En anledning är att jag har en lite äldre Seamaster GMT som jag bestämt mig för att behålla och den har ju svart tavla, talar för att välja blått.
Jag är lite lockad av den gulsvarta 15000 gauss men hustrun sa nej, rätt väntat då hon har getingfobi. Grön visare (Golf) lockar inte. Vit tavla lockar inte heller.
Svart finns hemma. Blå tar dom hem nu, kommer kanske innan helgen. Tills dom packar och skickar den så är valet alltså fortfarande öppet (priset är ju samma). Får nog bli en blå men jag velar fortfarande. Kollar på massor av bilder på nätet. Fast vilken det än slutar med så är jag övertygat om att det blir bra, båda är ju jättefina. Så... efterlyser lite input här, har nog i alla fall över helgen att fundera.
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Den här tråden behöver bilder. :)
I vanliga fall skulle jag säga svart men Aqua Terran har en riktigt fin blå tavla så jag skulle nog välja det.
 

Göteborgare

Cartier
För att krångla till ditt beslut så lägger jag upp en bild på en grå tavla :p
2.jpg
 

Riccie

Cartier
2-Faktor
Säger också blå utan tvekan var och provade en i helgen men vill gärna ha en med dd här en annan blå bara för att förvilla lite men lite åt det svenska hållet :)
Omega-Seamaster-Aqua-Terra-150m-Master-Co-Axial-James-Bond-007-Spectre-31.jpg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Tack för svaren! På den svarta skulle man ändå vilja ha lite färginslag, på nuvarande SMP (och min GMT) är det ju lite rött och det gillar jag. Hade det gällt en ny SMP så föredrar jag svart framför blå men AT's blåa tavla är faktiskt ovanligt lyckad. Skiftar färg med ljuset, på vissa bilder drar det åt turkos.
Rätt Henke303, grå finns inte på Master Co-Axial.
Jag har provat 38,5, känns för liten. 41,5 känns helt rätt, inte för stor. Den mindre har väl samma höjd och då blir proportionerna inte helt rätt heller tycker jag. Sen är min ålder över forumets snitt, man skall ju kunna se tiden utan läsglasögon ;)
Blått gäller t v nu och 41,5 blir det i alla händelser. Jo, den är fin, kolla bilden! Jag ger en rapport när den har kommit :)
 

Bilagor

  • AT 19.jpg
    AT 19.jpg
    158 KB · Visningar: 204

Stefan S

Patek
2-Faktor
Blått fastslaget härmed men nu har ni förvirrat mig med storleken :confused: Bifogar ett snabbt handledsskott med en 41mm SM (41,5 anger faktiskt Omega för denna 2534.50.00). Så kan ni bedöma om storleken. Har ju rätt stora händer. Vristnärvaron är ju inte större för AT, höjden också samma uppskattade jag. Visst, AT's tavla är ju större men faktiskt önskar jag mig lite större tavla. Jag är inte ute efter en dressklocka, snarare en OWG-klocka (fast jag behåller nu denna som beater).
 

Bilagor

  • IMG_1075.JPG
    IMG_1075.JPG
    41.9 KB · Visningar: 198

Bolio

Panerai
Du blir garanterat nöjd oavsett färg det är en grymt fin klocka. Tar föregivet att du inhandlar den hos Rob framförallt med det erbjudande han givit oss på KS.
Hatten av för ditt inköp samt för våran sponsor.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Fasen, nu börjar jag svänga till 38,5 :confused: I blått förstås, precis pm:at Rob om dom har den hemma. Den här skall behållas LÄNGE, det måste ju blir rätt! (Fast så säger väl alla som köper nytt).
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Blått fastslaget härmed men nu har ni förvirrat mig med storleken :confused: Bifogar ett snabbt handledsskott med en 41mm SM (41,5 anger faktiskt Omega för denna 2534.50.00). Så kan ni bedöma om storleken. Har ju rätt stora händer. Vristnärvaron är ju inte större för AT, höjden också samma uppskattade jag. Visst, AT's tavla är ju större men faktiskt önskar jag mig lite större tavla. Jag är inte ute efter en dressklocka, snarare en OWG-klocka (fast jag behåller nu denna som beater).
Kör 41:an. Du säger själv att du har grova händer. AT 41:an är inte en särskilt stor klocka med sin höjd. Tycker du din SMP är bra så kör vidare på den sizen. Din SMP ser mindre ut på ditt wristshot än vad många andras 38or gör bredvid deras händer. Go for 41!! :)
 
Topp