För att fira att det var 50 år sedan Goldfinger släpptes har nu Omega tillverkat EN Aqua Terra i helguld! Att ha 007 på sekundvisaren kan tyckas lite tacky, men fy fan vad vacker denna klocka är. Brukar i vanliga fall snabbt vifta bort helguld men denna gör mig rejält knäsvag. Klockan kommer att auktioneras ut till förmån för välgörenhet och budet ligger för tillfället på 15 000£. Mer information finns på Christie's hemsida https://onlineonly.christies.com/s/...omega-seamaster-aqua-terra-wristwatch-3/9478/
Urtavlan är ju grym. Synd bara att dom måste trycka bondreferenserna på klockan. Det hade räckt om den bara hette Goldfinger (som är en cool referens).
De skulle bytt ut 007-visaren mot en visare som hade en stiliserad odd job-hatt. Det hade varit snyggt på riktigt
Kool ju. Men ja, 007 på visaren känns sådär.. hade varit ruskigt cleant med svarta visare eller något faktiskt. Ball tavla.
Kan dom inte göra en "Jaws-edition" i högblank platina istället. ...och med dom menar jag INTE Omega. Såvitt jag vet så körde Bond Rolex på Goldfinger, så man kan undra varför i helvette Omega ska göra en tribute till en film dom inte hade något med att göra från första början!? Jag kan mycket väl ha fel, men jag tvivlar starkt på att jag har det denna gång.
Nä ogilla 007 grejerna på visarna, dags att sluta med sån skit.. Tänk den blåa tavlan på denna helguldare, najs! Nu känns det bara för mycket gult..
Tråkigt med alla bondreferenser och visare. Boettlock borde vara i helguld och ej glas. Tavlan är jävligt snygg men i svart hade den varit galet snygg!
tavlar är inte bara ful.. utan helt opassande... sparka den som godkände den.... som att para ihop kostym och ett par nike
Kul men alla tyckare som kritiserar att en Piece unique, 1 av (1), på temat guld har för mycket guld och inte har tillräckligt med kontrast mellan tavla och visare.