• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster AT i helguld

J

Jason

Guest
Har svårt generellt för klockor i helguld. Tycker speciellt att inte AT passa i det ärligt talat. Tycker inte om tavlan heller. :(
 

JAH42

Friends of KS
Jag tror tavlan är helt hysteriskt cool i verkligheten.
Synd bara på sekundvisaren, motvikten borde ju varit en miniatyr av Pussy eller en liten guldtacka.
 

Nicklas H

Cartier
Hittade den här bilden på nätet. Kolla skillnaden på tavlan.
image.jpg
 

egbert

Panerai
Kan dom inte göra en "Jaws-edition" i högblank platina istället. :(
...och med dom menar jag INTE Omega.

Såvitt jag vet så körde Bond Rolex på Goldfinger, så man kan undra varför i helvette Omega ska göra en tribute till en film dom inte hade något med att göra från första början!?

Jag kan mycket väl ha fel, men jag tvivlar starkt på att jag har det denna gång.

På tal om det gick Jaws, Richard Kiel, bort idag. Behövs ingen särskild RIP-tråd om det, tack så mycket.
Tavlan är hemsk. Vilken pajasklocka.
 

Bolio

Panerai
Kan dom inte göra en "Jaws-edition" i högblank platina istället. :(
...och med dom menar jag INTE Omega.
Jaws hade ju passat bra och om jag inte har fel gick han bort idag så vem vet det kanske blir en sådan med dubbla anledningar.
Tycker uret annars ser riktigt trevligt ut men som istort sätt samtliga tycker jag lika om att visaren med 007 är så fruktansvärt fel att det är tragiskt.
 

Mattias79

Cartier
Av någon anledning, oklart vad, så passar inte Omega i helguld. Med undantag för 60-talets Seamaster. Jag tror andrahandsvärdet bekräftar detta faktum också.
 

emilarne

Cartier
Kan ju bara stämma in i kören angående 007-visaren.. hur fan tänker dom? designern får feta kuvert under bordet av rolex?
 

V

Cartier
Kan ju bara stämma in i kören angående 007-visaren.. hur fan tänker dom? designern får feta kuvert under bordet av rolex?
Troligtvis att det är en James Bond-hyllning ;)
Vet inte om alla bara läser hälften av starttrådden men det är det ju ett unikum som Aurum ju påpekade, och därmed går det inte att jämföra med andra AT-versioner. Klockan är inte gjort med en estetiskt utgångspunkt utan de har gått all-in med guld och 007, simple as that :)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Riktigt snygg, tavlan är fantastisk men som alla andra måste jag instämma i sekundvisarens trams. Varför? Får en perfekt klocka att se ut som en parfymklocka från thailand. Synd.
 

emilarne

Cartier
Troligtvis att det är en James Bond-hyllning ;)
Vet inte om alla bara läser hälften av starttrådden men det är det ju ett unikum som Aurum ju påpekade, och därmed går det inte att jämföra med andra AT-versioner. Klockan är inte gjort med en estetiskt utgångspunkt utan de har gått all-in med guld och 007, simple as that :)

En one-off behöver inte vara snygg? Som att den ska auktioneras till välgörande ändamål känner jag att det är moraliskt förkastligt att sätta den där styggelsen till visare på klockan och tappa massa bud..
 

egbert

Panerai
Troligtvis att det är en James Bond-hyllning ;)
Vet inte om alla bara läser hälften av starttrådden men det är det ju ett unikum som Aurum ju påpekade, och därmed går det inte att jämföra med andra AT-versioner. Klockan är inte gjort med en estetiskt utgångspunkt utan de har gått all-in med guld och 007, simple as that :)
Tänkte inte på det. Det har du ju faktiskt en poäng i (och Aurum och TS). Just att klockan endast görs i ett exemplar ställer den i en annan dager, den blir lite av ett konstverk. Utformningen och tanken växte just i mina ögon.
 

Joseph

Cartier
Budet ligger på 24000£ nu. Skulle inte bli förvånad om den går för 45000-50000£ när auktionen avslutas om 6 dagar.
 

V

Cartier
Nu kan jag iofs inte se vart jag skrev att den inte kan vara snygg ;) Att de inte har haft en estetisk utgångspunkt är i alla fall för mig något helt annat oavsett resultat.
Ytterligare så är det ju dessutom bara spekulationer då åtminstone inte jag var med på designmötet :)
 

Klockers

Cartier
Vad är grejen med att upprepa det 20 pers redan påpekat?
JA vi vet att sekundvisaren är förjävlig. Tröttsam läsning.
"-carry ON" - braveheart
 
Topp