• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster AT Skyfall - smakråd

Boris Balkan

Fark you!
Sedan tim.stockholm lade ut sina härliga bilder på sin nyinköpta skyfall har jag blivit mycket sugen på att slå till. Idag var jag inne och testade hur den kändes. Till min förvåning så visade sig att jag tittade på 42an. Jag testade både 38,5an och 42an och jag lutar trots allt åt 38,5an för jag har inga kraftiga handleder, snarare tvärtom. Den kvinnliga säljaren tyckte att jag skulle ha 42an och att den var mycket snyggare och insinuerade att 38,5an var mer en tjejklocka (suck). Hon menade att så länge luggarna inte går utanför handlederna så är det ok. Vad tycker ni?

dp1uU9e.jpg

38,5mm


42mm

Som ni ser på bilderna hade dom tyvärr inte Skyfall i 38,5 versionen inne.
 

SenorE

Omega
Den här klockan gör sig bättre i 38,5mm än 42mm, blir lite för mycket tomt utrymme på tavlan på 42mm-versionen. 38,5 millimetaren har snyggare proportioner. Fina klockor båda två förresten!
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Håller med flera andra här: 38,5 har bättre proportioner, både i sig själv, som på din handled.

Förresten, vad är manliga respektive kvinnliga storlekar nuförtiden? Finns ju så stor variation i alla riktningar att jag tycker att det börjar kännas passé med just klockstorlekar. Det handlar mer om hur bäraren bär upp klockan. Stor eller liten.

Oavsett vad du väljer, så är det där en mycket fin klocka med väl avvägd balans mellan sport och elegans. Och dessutom i ett väldigt gediget paket!

mvh A
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Och ett litet tillägg om det där med storleken. Såg en kille med en Rolex DJII på löst sittande länk på slanka handleder (för att undvika ordet "smala") idag. Blir lätt "too much"... Och jag tror han hade fått till ett mer balanserat utseende med den vanliga trettiosexan.

Å andra sidan har jag tangerat min egna nedre gräns och sålt av den anledningen (att klockan till slut kändes för liten)... Så det är väl värt att botanisera lite i just storlekarna, tycker jag.

A
 

Daniel J

Omega
Försök att få prova på läder också, klockor växer/krymper när man fimpar länken.
Hellre för loten än för stor dock.

En bra ide är ju att låna klockan mot deposition och bär den några timmar ute på stan. Sedan lyssnar du på vad DU tycker.
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Som alla andra tycker jag 38.5 ser riktigt bra ut. 42 är såklart inte fel heller men 38.5 i skyfall är svårslagen.
 

Kocken

Omega
Jag stod också i valet, blev 38,5 på mina små handleder, den större såg otroligt stor ut på mig, tror till o med jag skrämde stackars butiksbiträdet lite...

Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Topp