• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster box?

Såg denna nyss på YouTube
Har aldrig sett en Seamaster levereras med en sådan här box förut. Någon som vet om denna box i trä kommer att ersätta Omega's vanliga röda boxar?
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Omega har verkligen tagit ett steg upp vad gäller boxarna. Mycket nöjd med min till Aqua terran.
20160408_174239.jpg

20160408_174355.jpg
 
Senast ändrad:

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Nu vill inte jag vara negativ på något sätt, men är jag den enda som mest ser stora klocklådor som något som mest är...ivägen och vanskligt att hantera vid flytt/försäljning? Ok om de kommit med inbyggd winder, men inte förvarar ni klockorna däri?
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Nu vill inte jag vara negativ på något sätt, men är jag den enda som mest ser stora klocklådor som något som mest är...ivägen och vanskligt att hantera vid flytt/försäljning? Ok om de kommit med inbyggd winder, men inte förvarar ni klockorna däri?
Du har en poäng, men de tidigare boxarna var så överjävligt dåliga att jag blev riktigt glad när de bytte upp sig. Och det finns säkert många som använder boxen som förvaring. Om inte annat blir man ju sugen på att ha en så fin box framme.
 
Nu vill inte jag vara negativ på något sätt, men är jag den enda som mest ser stora klocklådor som något som mest är...ivägen och vanskligt att hantera vid flytt/försäljning? Ok om de kommit med inbyggd winder, men inte förvarar ni klockorna däri?
Nä klockan får ligga på en liten handduk på sängbordet när jag inte använder den. :)
 
Omega gör ju världens bästa boxar, eller hur @Undersköterskan

Nja, det är nog att ta i men det är i alla fall ett ordentligt lyft jämfört med den gamla klassiska röda vinylboxen som följt med oss genom 90- och 00-talet. Mina är fortfarande rätt fräscha, men låter man dom stå i solljus så dröjer det inte länge förrän de flagnar bort. Även i ytterboxen är de ömtåliga och färgar ofta av sig på skumgummit. Har genom åren faktiskt kastat bort några stycken just på grund av skicket.

Den nya träboxen, som Omega lanserade år 2014, är mer värdig det förstklassiga innehållet. Lite utrymmeskrävande måhända, men helt klart av en mer hållbar och solid kvalitet.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nja, det är nog att ta i men det är i alla fall ett ordentligt lyft jämfört med den gamla klassiska röda vinylboxen som följt med oss genom 90- och 00-talet. Mina är fortfarande rätt fräscha, men låter man dom stå i solljus så dröjer det inte länge förrän de flagnar bort. Även i ytterboxen är de ömtåliga och färgar ofta av sig på skumgummit. Har genom åren faktiskt kastat bort några stycken just på grund av skicket.

Den nya träboxen, som Omega lanserade år 2014, är mer värdig det förstklassiga innehållet. Lite utrymmeskrävande måhända, men helt klart av en mer hållbar och solid kvalitet.

Vänligen
Forumets undersköterska
OK, men boxen till nya Speedmaster är i alla fall världens största klocklåda?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Omega har verkligen tagit ett steg upp vad gäller boxarna. Mycket nöjd med min till Aqua terran.
20160408_174239.jpg

20160408_174355.jpg
Höljet är snyggt och bra men inredningen är inte det. Har ni känt på lukten i den? Kan vara mitt ex, skall inte säga att det luktar illa men lukten känns fel (eller att det över huvud taget finns en lukt). Lät den stå öppen några dar men ingen förändring. För stor också, föredrar min 15 år gamla röda box.
 
Topp