• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster Calendar.

Sjobedan

Rolex
Hej.

Såg denna klockan i en Antik-butik här i Bergen.
Men jag har sökt och sökt, men utan någon träff.

Är det någon här som kan säga något om den?

ca: 35-36mm guld double (stål på baksidan)

Säljaren begär 3900:- Norska.
IMG_5223.JPG
 

Valdemar25

Cartier
Det är caliber 503, 20 jewel. Tror refnr är 2849 och från sent 50-tal. Priset har väl att göra en del med service historik och som jag upplevt det så brukar de med svart tavla av dessa modeller vara något dyrare än de med ljus men det är min upplevelse. Har en i samma modell fast helt i stål med ljus tavla som jag köpte på en lokal auktion för en tredjedel av priset på den klockan du är intresserad av, plexit var extremt repigt och den fungerade på visningen, sen visar det sig att den går kanon och plexit gick fint att polera så nu har jag en kanon klocka till ett bra pris men auktion är oftast en chansning.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Om tavlan inte är ommålad skulle jag köpt den.

Svårt för mig att avgöra på den bilden men kan kika och jämföra vid tillfälle.

Aurum, Ariste, tdn-dk, NiklasArvid med flera är annars klippor på vintage Omega.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
För dyrt och för sliten boett. Trist med slitna guldbelagda boetter. Även kronan är skadad. Huruvida tavlan är original eller ej kan inte jag avgöra på dessa bilder. Trevlig modell dock även om jag föredrar de utan datum då de har bredare bandhorn.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Aurum hur ser du att kronan är skadad?

Du har dock säkert rätt i att det är för dyrt och att boetten är sliten men jag har en historik att lägga lite för mycket på klockor om jag ändå fastnar för dom.
 

tdn-dk

Panerai
Normalt gillar jeg patina, men denna så ut som nikotin eller rök, men det er jo et spørgsmål om smak om man gillar det ene eller andet, det är inte ett korrekt svar på.

Mvh. Thomas
 
Topp