• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Omega Seamaster Chrono Vintage cal 861 7000 inkl mesh

Mattan

Panerai
Mycket fin klocka som jag är väldigt nöjd med. Men nya saker hägrar så den får gå.
Superskick på allt men den speciella blå tavlan har patina spots, tänker inte på dem utan tycker det ger tavlan karaktär. Det avspeglas i priset.

En väl fungerande och färgglad Omega Seamaster chronograph från ca 1971. Refnr 145.024 producerad i liten upplaga Alla funktioner funkar som de ska och den håller tiden väl. Klockan mäter 40mm utan originalkronan och det tickar ett Lemania 861 verk innanför skalet.

Se även denna annons:
http://omegaforums.net/threads/extr...-stock-omega-seamaster-jedi-chronograph.8312/

Pris: 9000 kr, 8000kr


image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Mattan

Panerai
Har inte mer info än vad som anges i länken ovan. Men den är iaf inte på min klocka så det finns fler. Har även sett en likadan på chrono24. Själv antog jag när jag köpte den här på ks att den är ok med hänvisning till länkad annons som publ på omegaforumet.
är verkligen ingen omegaexpert så är det någon som vet är ni välkomna att höra av er.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Min uppfattning är att original flat-jedi kom i grått eller med ljus tavla.

Så som det beskrivs här:http://omega-constellation-collecto.../real-omega-seamaster-145025-jedi-please.html

I min värld, som inte behöver vara facit, så har de blåtavlade varianterna antingen utbytta tavlor eller så är de helt enkelt en annan variant av Seamaster än jedin (även om det bara är tavlan som skiljer).

Detta betyder inte på något sätt att den seamaster som annonseras ut här inte är vare sig skitfin, original eller prisvärd (vilket jag tycker att den är). Det betyder i princip bara att den kanske inte ska benämnas som en jedi IMO. Givet att vi utgår från definitionen som ges av Chuck Maddox. På samma sätt som den guld-doublé Omega som säljs av Gavve inte heller är en true jedi…enligt Maddox-definitionen.

Understrykas ska ju också att benämningen jedi inte är ett varumärke utan en benämning på en modell med en terminologi som används av klocknördar. :)
 

Mattan

Panerai
Bumpelibump, ett antal bytesförslag men inget som träffat rätt, ingen som sitter på något kul ni vill byta bort?
 
Topp