• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Prisbumpad - Omega Seamaster Chrono – cal 321 - bud mottages...

JesperO

Guld
OK, verkar vara prissatt lite galet - bud mottages...
Vad sägs om 13500kr då ??

Nytt försök.
Tänkte sälja min Omega Seamaster Chrono då den tyvärr för lite för lite handledstid.
  • Manuell Cal 321
  • Serienummer daterar den till sent 59 el 60 beroende på vilken lista man refererar till.
  • Ref: KO2907 (boetten med lite fetare luggar)
  • Guld på stål, mått: 33.5 mm exkl krona, boetten är i fint skick spår av användning finns så klart men inga djupare repor eller märken. Visst oxidation/smuts (?) syns om man tittar noga på kronsidan, men inget som stör – jag skulle säga att den i sin helhet är i riktigt fint skick.
  • Tavla och visare är enligt mig original – med tanke på den patina som finns.
  • Vad gäller krono och kronoknappar så kan jag inte uttala mig, men utseendemässigt matchar dem de referensobjekt man kan se i bibeln (Omega Journey Through Time).
  • Glaset är troligen av senare snitt och jag har ofta tänkt byta det – det som sitter på är ganska doomat. Men det är i fint skick, utan repor.

Okänd servicehistorik, men det går bra (+12 sek senaste 15 timmarna) och kronografsekunden nollställer exakt. Lätt och smidigt att dra upp och mitt lekmannaöga tycker verket ser ut att vara i riktigt fint skick.
Kommer på ett brunt hirsch krokoband – se bilderna.
Kommer med brun Omega box i plysch– ingen aning om detta är originalboxen men den är ju lite rolig om man är lagd åt det box/plyschhållet.

Pris: 15.000 kr OBRO.

Byten: nja, kanske kan gå - helst någon www/dirty dozen
Retur: enligt ök.
IMG_1309.JPG
IMG_1310.JPG
IMG_1311.JPG
IMG_1312.JPG
IMG_1313.JPG
IMG_1308.JPG
IMG_1316.JPG
IMG_1314.JPG
IMG_1315.JPG