• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster Cosmic?

Hej, idag i en Secondhandbutik såg jag en halvrisig guldfärgad Cosmic med siffrorna 166.026 på baksidan. Vad kan en sån vara värd ungefär? Tyvärr glömde jag kolla om den gick också... :banghead: Men priset var satt till 1500:- så jag undrar vad den kunniga panelen säger - flipp eller flopp?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Det känns väl som ett vettigt pris om den fungerar som den ska... tror nog den skulle inbringa iaf 500-1000:- mer om den kom ut på tratten. Jag är ingen expert men har följt priserna på vintage omega ett tag på tratten senaste tiden och även skrot verkar gå rätt högt.

Tog du ingen bild?
 
Nej ingen bild heller. Dom har bara öppet lördagar, jag ska dit å försöka skaka liv i den nästa helg. Glaset var ganska repigt, brukar det va plast eller glas? Å boetten är väl svår att polera om den är guldpläterad...
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Nej ingen bild heller. Dom har bara öppet lördagar, jag ska dit å försöka skaka liv i den nästa helg. Glaset var ganska repigt, brukar det va plast eller glas? Å boetten är väl svår att polera om den är guldpläterad...

Ifall boetten var kexig kanske den inte är så rolig... (tydligen ska det gå att lägga på nytt guld men jag vet inte hur det blir eller om det är värt det)
det brukar oftast vara plast glas om klockan är tillverkad tidigare än 90-tal. Dock så brukar det vara rätt lätt att putsa upp plastglas så länge det inte har spruckit.
Tycker du att klockan är snygg och den fungerar så tycker jag att du ska köpa den
(räkna också med att du kanske måste lämna in den på service för minst 1500:- om du vill att den ska fungera en längre stund)
Ta ett par bilder nästa lördag :)
 
Topp