• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster Diver 300m Co-Axial 41mm Svart/Stål

ptk

Breitling
Jag tänker köpa min drömklocka. Den heter Omega Seamaster Diver 300m Co-Axial 41mm Svart/Stål. Kan tänka mig både nytt och begagnat. På Uret.se kostar den 27.555 kr. På Kaplans såldes en för knappt 20.000 kr (inklusive deras kommission) på auktionen den 1 oktober. Inte så stor skillnad alltså. Här på Klocksnack finns det ju en massa klockkunskap. Jag tar tacksamt emot info, råd och kommentarer.

upload_2016-9-27_12-31-55-png.395401
 

Makkanxd

Rolex
Fin klocka! Kommer du säkert bli väldigt nöjd med och inte förlora så mycket pengar i framtiden om du ev vill sälja:) köp!
 
  • Like
Reactions: ptk

bykr89

Cartier
Vad vill du veta? Jag köpte min ny hos AD för samma som hos uret. Värdesätter en god kontakt med AD framför att handla på nätet.
Vad vill du veta om klockan? Sitter bra. Till skillnad från många andra trivs jag med länken. Den passar bra med nato i matchande färger.
 
  • Like
Reactions: ptk

mikjon

Omega
Har haft några Seamaster diver 300 började med 2531.80 redan då en fantastisk klocka, smidig, robust, sitter perfekt på armen. Nyligen köpt den nya med keramisk bezel och co-axial verk, likadan som på bilden fast blå, otroligt snygg, hög kvalitet.
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: ptk

Parabellum

Rolex
2-Faktor
En av de mest prisvärda klockorna för ~25k.
Personligen ogillar jag länkens utseende (den är dock mycket skön att bära) och bezeln som är svårgreppad och lite annorlunda jämfört med en klassisk bezel på såsom en Submariner, Seiko SKX007 och dylikt.
Men det är en smaksak. Kanonklocka hursomhelst. Och givetvis ska du isåfall ha den svarta med keramisk bezel.
 

ptk

Breitling
@bykr89 AD-grejen: att gå till en AD och säga att man köper klockan om man får samma pris som hos uret.se. Ska jag vara helt ärlig så var Urets pris 27.555 kr och jag betalade 29.000 kr. Men... Även urmakare ska leva : - )
 

forsii

Omega
Riktigt snygg klocka. Hoppas du är nöjd! Är sugen på en liknande men förmodligen en lite äldre referens och då utan keramisk bezel eftersom jag är ute efter någonting billigare. Helst från mitt födelseår men känns som att Omega SMP från 1994 inte är åtrovärda....
 
Riktigt snygg klocka. Hoppas du är nöjd! Är sugen på en liknande men förmodligen en lite äldre referens och då utan keramisk bezel eftersom jag är ute efter någonting billigare. Helst från mitt födelseår men känns som att Omega SMP från 1994 inte är åtrovärda....

Varför inte det? 1994 är ju tidigt i "bond-smp:ns" karriär och borde gå att finna för ca 10 papp.
 

Holken

Panerai
En sprillans SMP-C för 28-30k måste ju anses som väldigt mycket klocka för pengarna så länge man gillar utseendet, kvalitekänslan är det ju absolut på hög nivå!
Om man ska vara ytlig så får du ju också ett bra märke som alla vet vad det är. Vill du köpa en Tudor får du lägga typ samma pengar och du får en klocka som ingen har en aning om vad det är för något. Ska du ha en Sub får du lägga drygt dubbla pengarna...
 

ptk

Breitling
Skärmavbild 2016-10-19 kl. 18.34.22.jpg
Jag tröttnade på att visarna var otydliga att se när jag simmar. Den där extra millisekunden det tog att fokusera var irriterande så jag lät byta till förra modellens visare. Nu är jag hur nöjd som helst. En pimpad Seamaster : - )
 
Senast ändrad:

Hugow

Omega
Köpte min från Luxury Watches Stockholm ny för 26.500 kr. Bara gott att säga om dem, otroligt bra service!
 
Topp