• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster från 1940

Gtjernstrom

Breitling
tänkte se om intresse finns för 2 st omega seamaster från ca 1940

Någon som är mer insatt i värde på dessa?
Bra skick och funderande
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    145.5 KB · Visningar: 201

Martin Lovasz

Audemars
Snarare tidigt till mitten av 50-talet på icke Seamstern (står det Seamaster på baksidan?) och mitten till slutet av 50-talet på Seamastern men det är bara att öppna och kolla. :)

Att sätta värde är alltid lite knivigt men 2000-3000kr på den det står Seamaster på och 1000kr mindre för den andre.
 
Senast ändrad:

holma20

Panerai
Snarare tidigt till mitten av 50-talet på icke Seamstern (står det Seamaster på baksidan?) och mitten till slutet av 50-talet på Seamastern men det är bara att öppna och kolla. :)

Att sätta värde är alltid lite knivigt men 2000-3000kr på den det står Seamaster på och 1000kr mindre för den andre.
1000-2000 på den andre? Känns väldigt billigt , eller är rättaresagt är väldigt billigt...
Skulle säga mellan 2500-3500 på båda!

Ser även ut att vara 36mm vilket är mer eftertraktat
 

Martin Lovasz

Audemars
1000-2000 på den andre? Känns väldigt billigt , eller är rättaresagt är väldigt billigt...
Skulle säga mellan 2500-3500 på båda!

Ser även ut att vara 36mm vilket är mer eftertraktat
Hehe. jag får alltid mothugg på mina Omega prissättningar. :)

Jag vet inte om den utan Seamaster är snygg nog för det priset men namnet kanske räcker.
 

holma20

Panerai
Har sålt många av dem för över 3000,
tycker själv de är mycket cleanare och mer stilrena utan seamaster ..
Tkr helt klart den till höger är snyggare!

Hehe. jag får alltid mothugg på mina Omega prissättningar. :)

Jag vet inte om den utan Seamaster är snygg nog för det priset men namnet kanske räcker.
 

Gtjernstrom

Breitling
Tack för svaren från er båda, jag håller på att bygga på min kompetens om klockor och er hjälp uppskattas!
 
Topp