• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster Guldklocka - Renovering

Hej!

Har fått min bortgångna morfars gamla "guldklocka" efter 25årig tjänst på Arendal varvet i Göteborg på den tiden det begav sig.

Klockan är i rätt dåligt skick då den varit buren varje dag. Jag skulle vilje få fixat i ordning klockan då jag tycker det är en trevlig klocka samt har affektionsvärde för mig.

Jag var förbi en lokal urmakare här i stan som inte ville ta i klockan med tång och sa att den där får du skicka utomlands för att få fixat, läget är kanske så men jag tänkte att jag gör ett försök bland alla duktiga här inne för att få reda på lite mer info.

Jag har bifogat lite bilder (Lite dåliga jag vet)

WP_20150407_18_37_42_Pro.jpg
WP_20150407_18_37_48_Pro.jpg
WP_20150407_18_38_01_Pro.jpg
WP_20150407_18_38_09_Pro.jpg

Finns det någon som vågar sig på en gissad uppskattning för att få ordning på denna klenoden ? Allmän service, byte av glas, polering av boett(?) , nytt armband. Samt vart man skulle kunna få detta utfört, gärna i Göteborgs trakten men det är ej avgörande.

Jag har satt en övre gräns på runt 5k för renoveringen men det är klart om jag kan få gjort det billigare med bibehållen kvalité så är jag den första med tummen upp!

Tack på förhand!
 

tictac62

Cartier
Hej Anders!
Tror det sitter Omegas 1342 verk i klockan, dom har jag jobbat en hel del med under åren, vet du om sekundvisaren går eller rycker, om man sätter i nytt batteri, du kanske inte har provat?
Jag undersöker den gärna och lämnar ett kostnadsförslag till dig om du vill, är elkretsen och spolen okey.
Så behöver det inte dra i väg i pris.

----------------------------------------------------------------
Urmakare since 1981
 

Johan S

Omega
Hej Anders!
Tror det sitter Omegas 1342 verk i klockan, dom har jag jobbat en hel del med under åren, vet du om sekundvisaren går eller rycker, om man sätter i nytt batteri, du kanske inte har provat?
Jag undersöker den gärna och lämnar ett kostnadsförslag till dig om du vill, är elkretsen och spolen okey.
Så behöver det inte dra i väg i pris.

----------------------------------------------------------------
Urmakare since 1981

Det här forumet är ju bara för grymt! Jag är ny här och jag fascineras verkligen av hur mycket kompetens och hjälpsamhet det finns här.
 
Topp