• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster - identifiering?

Bokis

Breitling
Hej!
Jag är ny här på forumet och förstår om ni experter kanske är trötta på sådana här novisfrågor. Men jag äger denna gamla klocka och försöker komma underfund med vad det är för modell och hur gammal den är. Kan utläsa att det är en Omega Seamaster men inget mer än så, och har tittat igenom Omegas arkiv efter en likadan men lyckas inte hitta något som stämmer överens med 100% säkerhet. Tror ni att ni kanske kan upplysa mig?

Hittar ingen annan information på klockan än den ovan nämnda.

Tack på förhand!

image.jpeg
image.jpeg
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    98 KB · Visningar: 33

Ragge

Cartier
Hej. Den är en 60talare och automat. Enligt mig hör dessa klockor till dom verkligt stilrena och enkelt snygga klassiska armbandsuren.
Kan du skruva av boettlocket så hittar du en modellbeteckning i locket som du kan söka på. Och på verket en tresiffrig kaliberbeteckning och ett tillvekningsnummer som också är sökbara.
Mvh.
Ragge
 

Bokis

Breitling
Hej. Den är en 60talare och automat. Enligt mig hör dessa klockor till dom verkligt stilrena och enkelt snygga klassiska armbandsuren.
Kan du skruva av boettlocket så hittar du en modellbeteckning i locket som du kan söka på. Och på verket en tresiffrig kaliberbeteckning och ett tillvekningsnummer som också är sökbara.
Mvh.
Ragge

Okej, tack så mycket för informationen! Ja, jag håller med om att den är väldigt tjusig. :) Jag vågar nog inte öppna upp den själv i brist på lämpliga verktyg så jag tar den till en urmakare som får titta på den. Kan återkomma när jag har varit där.
 
Topp