- Pris
- 40'
- Returpolicy
- Enligt överenskommelse.
- Bilder Skickat
- Ja
Tjena!
En styck
Seamaster Kronograf i titan/guld till salu.
Köpt av mig för lite drygt tre år sedan. Klockan servades i samband med köp, därefter har den mest blivit liggandes. Går kalasbra. Vid service byttes fjäderhus, klinkhjul, minuträknarhjul, låsfjäder och bandstift.
Spår av användning finns såklart, mestadels repor men inga dings vad jag kan hitta. Jag har tagit så tydliga bilder som möjligt i direkt solljus.
Index på urtavla och visare har börjat gulna lite. De röda visarna och indexmarkeringarna längst ut på minutskalan är fortsatt röda och har ej solblekts, vilket är vanligt på dessa modeller. Urtavlan har någon form i missprint vid minuträknaren. Ungefär vid den halva undre delen träffar inte visaren till minuträkningen index 100%. Bifogar bild på detta nedan.
Jag har inte använt klockan i vatten, varpå man bör göra en täthetsservice innan man hoppar i plurret med den.
Specifikationer:
Cal. 1154 (ETA 7750)
Serienummer 5001XXX
Referens 2297.80.00
Cirka 41,5 mm i diameter
Länken tar handled på cirka 18,5-19,0 centimeter. Inga fler länkbitar finns. Totalt är fyra hela länkbitar och en halv länkbit monterade
Uttagen i april 1994
Tillbehör:
Garantikort
Hangtag
Häfte med manual
Häfte märkt "Chronometer certificate"
Inner- och ytterbox (som jag tror tillhör en annan modell)
Utbytta delar vid tidigare service
Pris: 40'
Frågor tas i PM. Betalning via swish. Inga byten är aktuella i dagsläget.
Skickas med Postnord Värdefrakt som jag bjuder på.
Referenstråd: https://klocksnack.se/threads/wham.86007/
Bilder:
Tack KS!
En styck

Köpt av mig för lite drygt tre år sedan. Klockan servades i samband med köp, därefter har den mest blivit liggandes. Går kalasbra. Vid service byttes fjäderhus, klinkhjul, minuträknarhjul, låsfjäder och bandstift.
Spår av användning finns såklart, mestadels repor men inga dings vad jag kan hitta. Jag har tagit så tydliga bilder som möjligt i direkt solljus.
Index på urtavla och visare har börjat gulna lite. De röda visarna och indexmarkeringarna längst ut på minutskalan är fortsatt röda och har ej solblekts, vilket är vanligt på dessa modeller. Urtavlan har någon form i missprint vid minuträknaren. Ungefär vid den halva undre delen träffar inte visaren till minuträkningen index 100%. Bifogar bild på detta nedan.
Jag har inte använt klockan i vatten, varpå man bör göra en täthetsservice innan man hoppar i plurret med den.
Specifikationer:
Cal. 1154 (ETA 7750)
Serienummer 5001XXX
Referens 2297.80.00
Cirka 41,5 mm i diameter
Länken tar handled på cirka 18,5-19,0 centimeter. Inga fler länkbitar finns. Totalt är fyra hela länkbitar och en halv länkbit monterade
Uttagen i april 1994
Tillbehör:
Garantikort
Hangtag
Häfte med manual
Häfte märkt "Chronometer certificate"
Inner- och ytterbox (som jag tror tillhör en annan modell)
Utbytta delar vid tidigare service
Pris: 40'
Frågor tas i PM. Betalning via swish. Inga byten är aktuella i dagsläget.
Skickas med Postnord Värdefrakt som jag bjuder på.
Referenstråd: https://klocksnack.se/threads/wham.86007/
Bilder:
Tack KS!