• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega seamaster länk skruvar

Hejsan, köpt en underbar seamaster av årets modell. Tyvärr så är i stort sett alla skruvar på länken ordentligt nötta på skallen. Inte så roligt då man är något av en perfektionist. Lol

Länken är 1515/816. Vet någon vart man kan få tag på skrivar någonstans som inte kostar skjortan? Kollar runt lite och det verkar som man minst får betala runt en hundring paret vilket känns lite blodigt men måste man så måste man. Lol

Tips tas mer än gärna emot! Är fantastiskt nöjd med klockan annars. Är bara de där skruvarna jag inte är så jätteimpad av och undrar lite hur de tänkte på omega.
 
Skicket på länken har nog inget med Omega att göra utan snarare med föregående ägare. Har man otillräckliga kunskaper och/eller fel verktyg ska man inte justera länken på egen hand. Kolla med ofrei.com, förhoppningsvis finns det där. Kul att du är nöjd med klockan !

Vänligen
Forumets undersköterska
 
Har säkerligen med föregående ägare att göra men det är en hyfsat dålig konstruktion att ha relativt mjuk metall, smälla i locktite och sedan tro att skruvarna inte blir skadade. Framför allt om man ser till det faktum att gängorna sitter i själva länken också. Hade varit smartare att då göra som t.ex.u-boat mfl att ha gängorna i länkpinnen så om det är så att t.ex skruven inte går att få ur på ena sidan kan man skruva ur den på den andra och trycka igenom den utan att skada länken eller om skruven helt enkelt går av så är det bara dra ut den. Jobbade en massa år inom industrin med aluminium etc och där fick konstruktörerna tänka till så att skulle något ge sig så var det den enkla och billiga delen, inte ett helt filterhus som kostade x antal tusen kronor. Kalla det arbetsskada men halvtaskiga konstruktioner stör mig och det här är en som de kunde ha gjort bättre i mina ögon iaf.
 

LS

Panerai
2-Faktor
Ska erkänna att några av mina också blev lite skadade när jag skulle justera. Förbaskat små skruvar i aluminium som satt rejält med loctite. :(
 
Topp