- Pris
- 17000
- Returpolicy
- Om ej enligt beskrivning, inom 48h.
- Bilder Skickat
- Ja
SÅLD FÖR 16K
Då var det dags att låta denna gå vidare. Finns i GBG för F2F, annars så står jag för frakt.
Har varit min Daily Driver på veckodagar sedan jag köpte den, och alltid fått följa med när det blir lite tuffare tag.
Kanske överflödigt på denna klassiker, men vi kör en kort spec.
Omega Seamaster Proffesional 300M, AKA Bond-klockan.
Referens: 2531.80.00
Urverk: 1120 Automatverk med datum
Gångreserv: 44h
Diameter: 41mm
Bandhornsbredd: 20mm
Årtal: ca -99 enligt serienummer
Servicehistorik är okänd utöver trycktest förra vintern samt byte av fjäderringen under vridringen av tidigare ägare.
Gammal ring samt kvitton medföljer.
När ringen byttes av Swatch Group gjordes även en test i en Timegraph. Resultat enligt nedan.
(Ökat kontrasten på kvitton, därav fotomontagelooken)
Tidshållningen är mycket bra.
Mindre än tre sekunders avvikelse är inga konstigheter.
Bifogar ett test jag gjort under ett par dagar.
(för den nyfikne så säger det gamla testet -2,3spd och det utan att vila i rätt position)
Box och papper saknas till denna, så vad som följer med är kvitton på tidigare nämnda service och trycktest, samt en extra hel- och halvlänk.
Just nu sizead för mina 17,5cm, så finns lite mer att ge.
Skick då?
En toolwatch som levt som den lär får lite nagg i kanten. De tydligaste är ett i vridringen mellan 5 och 6 samt cirkulära märken på länken som ser ut att komma från att den kommit i kontakt med vridringen. Nedan detaljbilder på detta.
Finns även ett liiiitet skräp på tavlan som blänker till i vissa ljus (syns på första bilden mellan loggan under E:et och tavlans centrum) samt ett par dammkorn på insidan av glaset som även dessa kräver sin vinkel.
När jag köpte klockan bytte jag ett par slitna stift och hylsor i länken för att styva upp den lite.
Tycker den känns rätt tight nu.
Lägger in lite bilder nedan på ett varv runt klockan.
Skapa dig en uppfattning av skick utifrån dessa, och har du funderingar eller vill ha detaljbiler på något specifikt så för av dig.
I övrigt inget annat än det man brukar säga om beggade bilar, bara tanka och köra!
Då var det dags att låta denna gå vidare. Finns i GBG för F2F, annars så står jag för frakt.
Har varit min Daily Driver på veckodagar sedan jag köpte den, och alltid fått följa med när det blir lite tuffare tag.
Kanske överflödigt på denna klassiker, men vi kör en kort spec.
Omega Seamaster Proffesional 300M, AKA Bond-klockan.
Referens: 2531.80.00
Urverk: 1120 Automatverk med datum
Gångreserv: 44h
Diameter: 41mm
Bandhornsbredd: 20mm
Årtal: ca -99 enligt serienummer
Servicehistorik är okänd utöver trycktest förra vintern samt byte av fjäderringen under vridringen av tidigare ägare.
Gammal ring samt kvitton medföljer.
När ringen byttes av Swatch Group gjordes även en test i en Timegraph. Resultat enligt nedan.
(Ökat kontrasten på kvitton, därav fotomontagelooken)
Tidshållningen är mycket bra.
Mindre än tre sekunders avvikelse är inga konstigheter.
Bifogar ett test jag gjort under ett par dagar.
(för den nyfikne så säger det gamla testet -2,3spd och det utan att vila i rätt position)
Box och papper saknas till denna, så vad som följer med är kvitton på tidigare nämnda service och trycktest, samt en extra hel- och halvlänk.
Just nu sizead för mina 17,5cm, så finns lite mer att ge.
Skick då?
En toolwatch som levt som den lär får lite nagg i kanten. De tydligaste är ett i vridringen mellan 5 och 6 samt cirkulära märken på länken som ser ut att komma från att den kommit i kontakt med vridringen. Nedan detaljbilder på detta.
Finns även ett liiiitet skräp på tavlan som blänker till i vissa ljus (syns på första bilden mellan loggan under E:et och tavlans centrum) samt ett par dammkorn på insidan av glaset som även dessa kräver sin vinkel.
När jag köpte klockan bytte jag ett par slitna stift och hylsor i länken för att styva upp den lite.
Tycker den känns rätt tight nu.
Lägger in lite bilder nedan på ett varv runt klockan.
Skapa dig en uppfattning av skick utifrån dessa, och har du funderingar eller vill ha detaljbiler på något specifikt så för av dig.
I övrigt inget annat än det man brukar säga om beggade bilar, bara tanka och köra!
Senast ändrad: