• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Säljes OHPF Omega Seamaster Professional 300m 2264.50

Aerospace

Silver
2-Faktor
Pris
26k
Returpolicy
Enl. ök. Annars nej.
Bilder Skickat
  1. Ja
Omega Seamaster 300m ref. 2264.50 quartz "Peter Blake" fullset.

Säljes till förmån för annan klocka även om denna är riktigt grym med lagom storlek och underbar tavla!

Senare årgång från 07 med Omega-märket på bakstycket. Fullsize 41mm exkl. krona.
Är fullset med allt som inner/ytterbox, tag, manual, alla cert, certhållare, alla länkbitar(fullängd) etc. Serienr på både cert och boett överensstämmer såklart.
Har nyligen smort alla packningar, smord ställaxel, kvalitetsbatteri(Murata) monterat och både krona+länk är ultraljudstvättade samt rengjord boett. Fungerar utmärkt och likaså länken!. Länken är kortad till min handled om ca 18,5cm men har alla extra länkbitar i lådan för fullängd.

Skick:
Välbevarad i mycket fint skick med skarpa former och är i mina ögon opolerad. Denna har riktigt skarp bezel med de små fasningarna på kanterna från fabrik när många exemplar ser bedrövligt mjuka ut i bezeln. Bruksspår kan skönjas som hairlines på polerade delar etc, finns ett märke på ena luggen vid kronan och sedvanliga ytliga hairlines/swirls på spännet+länk men annars inget onormalt eller ens märken. Texten på spännet har tydlig djup prägling. Vill man polera får man den i nyskick men personligen avstår jag. Ingen nämnvärd stretch på länken. Perfekt tavla och visare med bra kräm i lumen samt tydlig röd markering på sekundvisaren. Inga repor i safirglaset och inlägget är som nytt. Kronan skruvar in utmärkt. Kanonskick på tillbehören.

I mitt tycke snyggare än mekaniska 2254.50 då tavlan är mer clean utan chronometer-texten ;)
Gillar också finishen på verket som är Rhodium-pläterad vilket ser high-end ut men också guldpläterade kontaktytor. Verket har EOL-indikator som indikerar när batteriet börjar tömmas helt. Verket är Omega-märkt caliber 1538.

Pris: 26k inkl. värdefrakt. Bara en gnutta billigare vid snabb affär.
Betalning: Swish
Byten. Nej
Retur: Enl. ök. om något är galet. Annars nej.
Referenser: https://klocksnack.se/threads/aerospace.72796/#post-1847965
(Förbehåller mig rätten att dra tillbaka annonsen vid kalla fötter)

Tack KS för ett fantastiskt forum!
DSC_2803.JPG

1 (1).JPG

1 (2).JPG
1 (3).JPG
1 (4).JPG
1 (5).JPG
1 (7).JPG

1 (6).JPG

DSC_2797.JPG

DSC_2798.JPG

DSC_2800.JPG