• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster "Rio 2016"

image.png
image.jpeg
Omega släpper med anledning av OS i Rio en Omega Seamaster Diver 300M "Rio 2016" Limited Edition.
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nu kommer säkert de flesta hata i och med att det är Omega+limiterat...men jag tycker att den är kalasfin :)
Skönt psykadeliskt vågmönster på tavlan och snygg passning till OS-färgerna på bezelringen. Inga konstiga os-visare eller logotyper på tavlan.

EDIT: Listpris 39.000sek...för dyrt tyvärr.

EDIT 2: Det här är ett dåligt exempel på limiterad OS-klocka. Vem sjutton vill att det ska stå Pyeongchang på tavlan?

52210422103001.png
 
Senast ändrad:
Jag önskar Raynald Aeschlimann ibland bara kunde säga "What the hell ? F*ck that shit !" när designkillarna lägger ritningarna på hans skrivbord. Det här är tveklöst ett sådant tillfälle. Kan inte låta bli att önska att ledningen gärna finge behandla världens finaste varumärke med lite större respekt :( Men visst, värre bastarder finns - minns särskilt en alldeles särdeles ohygglig Bond-utgåva som, hade jag bara haft de ekonomiska resurserna, hade fått mig att köpa samtliga exemplar och sedan dumpa varenda en av dom i Marianergraven.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Jag önskar Raynald Aeschlimann ibland bara kunde säga "What the hell ? F*ck that shit !" när designkillarna lägger ritningarna på hans skrivbord. Det här är tveklöst ett sådant tillfälle. Kan inte låta bli att önska att ledningen gärna finge behandla världens finaste varumärke med lite större respekt :( Men visst, värre bastarder finns - minns särskilt en alldeles särdeles ohygglig Bond-utgåva som, hade jag bara haft de ekonomiska resurserna, hade fått mig att köpa samtliga exemplar och sedan dumpa varenda en av dom i Marianergraven.

Vänligen
Forumets undersköterska
Världens finaste varumärke......lugn nu Berra...visserligen subjektivt.......men nog vet du att det inte stämmer innerst inne.......kanske i mellansegmentet i klockvärlden kommer man nära....hyfsat basic klockor......äger själv en gammal SM300.....bizzart snygg......men rätt pruttig overall....men jag ger dig att S.E gör att märket tappar lite dignitet....
 
Jag gillar verkligen Speedmaster mark II:an med guld silver brons i kronografregistren - skulle mycket väl kunna klippa en sån, men den i första inlägget med färger i vridringen är inte riktigt min grej. Dock har jag generellt inget problem alls med Omegas olika limited editions och finner det ganska lustigt att det rör upp såna känslor här på forumet...
 

christer12

Cartier
För mig, som går och väntar på att slå till på en vanlig SMPc, så får dom här limiterade versionerna mig att tveka. Det sänker varumärket Omega, så otroligt fult och smaklöst helt utan finess och stil. Nästan lite skämmigt.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Världens finaste varumärke......lugn nu Berra...visserligen subjektivt.......men nog vet du att det inte stämmer innerst inne.......kanske i mellansegmentet i klockvärlden kommer man nära....hyfsat basic klockor......äger själv en gammal SM300.....bizzart snygg......men rätt pruttig overall....men jag ger dig att S.E gör att märket tappar lite dignitet....
Utveckla pruttigheten kring sm300 din hädare ;) Visserligen var ju inte den ursprungliga naiad-kronan särskilt bra (inte bra alls faktiskt), men annars känns den gedigen tycker jag!
 

christer12

Cartier
Å andra sidan kan jag tänka mig att dom blir riktigt eftertraktade och värdefulla om en 30-40 år. Hatade och illa omtyckta saker brukar ha den egenheten.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
För mig, som går och väntar på att slå till på en vanlig SMPc, så får dom här limiterade versionerna mig att tveka. Det sänker varumärket Omega, så otroligt fult och smaklöst helt utan finess och stil. Nästan lite skämmigt.

Lugn i stormen nu :) Folk i gemen borde ta saker och ting med mer glatt humör. Det som inte bara nästan är skämmigt, utan skämmigt på riktigt är folks upprördhet över ett par limiterade modeller av lyxklockor. Och påståendet att det skulle sänka Omega är det bara att titta på försäljning, prishöjningar och vinster för att avfärda och samtidigt konstatera att åtminstone utanför KS är varumärket starkare än någonsin.
 

tissoter

Audemars
Nej tack. Inget för min del, dock ett stort plus att den var ganska diskret i färgerna och att det inte var kladdat massa text om sport på tavlan.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Gillar dem inte. Tycker att Omega vattnar ut varumärket med alla dessa limited editions, som egentligen inte är så limited.
 

christer12

Cartier
Lugn i stormen nu :) Folk i gemen borde ta saker och ting med mer glatt humör. Det som inte bara nästan är skämmigt, utan skämmigt på riktigt är folks upprördhet över ett par limiterade modeller av lyxklockor. Och påståendet att det skulle sänka Omega är det bara att titta på försäljning, prishöjningar och vinster för att avfärda och samtidigt konstatera att åtminstone utanför KS är varumärket starkare än någonsin.

Det är alla limiterade modeller tillsammans som gör att varumärket iaf tappar värde för mig. Hade det bara varit den här (som inte är i närheten så illa som t ex bondmodellen ovan) så hade det varit ok men när dom strösslar med skräp efter skräp så undrar man. Ett är iaf säkert och inte kommer dom ikapp Rolex om dom fortsätter så här.
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Speedmastern var ganska trevlig, även om den inte hade mycket som påminde om OS (kanske därför jag gillar den). De andra var inge bra, särskilt den första var fruktansvärd.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det är alla limiterade modeller tillsammans som gör att varumärket iaf tappar värde för mig. Hade det bara varit den här (som inte är i närheten så illa som t ex bondmodellen ovan) så hade det varit ok men när dom strösslar med skräp efter skräp så undrar man. Ett är iaf säkert och inte kommer dom ikapp Rolex om dom fortsätter så här.

Jag vet inte hur en limiterad OS/Bond/Valfritt event-Omega, skulle få mig att mindre vilja ha en Trésor, Speedy, Globemaster eller SM 300. Det verkar väldigt ängsligt om det på något sätt skulle avgöra.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Nu kommer säkert de flesta hata i och med att det är Omega+limiterat...men jag tycker att den är kalasfin :)
Skönt psykadeliskt vågmönster på tavlan och snygg passning till OS-färgerna på bezelringen. Inga konstiga os-visare eller logotyper på tavlan.

EDIT: Listpris 39.000sek...för dyrt tyvärr.

EDIT 2: Det här är ett dåligt exempel på limiterad OS-klocka. Vem sjutton vill att det ska stå Pyeongchang på tavlan?

52210422103001.png

Vill inte ha.

Coolt dock att 20 och 18 är på rätt plats. :)
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Tycker Speedyn var fin med brons, silver och guld på tavlan. Vore ännu häftigare om det faktiskt vore brons, silver och guld på riktigt! Men de andra ser lite för mycket circus ut. Och kunde de inte bara tagit tillbaka det gamla vågmönstret utan var tvungen att låta nån 3 åring gå loss på det? Ser inte bra ut!
 
EDIT 2: Det här är ett dåligt exempel på limiterad OS-klocka. Vem sjutton vill att det ska stå Pyeongchang på tavlan?

52210422103001.png
Haha jag hade inte bangat på Pyeongchang på tavlan om det inte var en OS LE då.

OnT: Omega är ju kungarna av LE vare sig det gäller en biofilm eller sportevent så ska det släppas någon jävla version. Denna var ju dock småcool, känns som något en 8-åring knåpat ihop på fritids.
 
Topp