• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster "Spectre" 300 LE

Finns här i Oslo, ligger på 54.900, efter rabatt 50 jämnt:) Jag körde dock hellre på den vanliga tycker den är snyggare! Men smaken är som baken:)
 
Har inte riktigt bestämt mig vad jag tycker ännu..
Jag gillar lollipop sekundvisaren, samtidigt som jag tycker det är lite coolt men samtidigt känns lite "billigt" att den kommer endast på nato. Hade den kommit på länk OCH att man fick med natot så hade det nog känns lite mer värt. För jag misstänker att den kommer vara ganska dyr. Och sedan har jag lite svårt för en ny klocka som ska se gammal ut. Men tycker nog samtidigt att det är en av de coolaste Bond klockorna dem har släppt..

Som sagt, är väldigt splittrad.
+1
 

romdan

Breitling
Hur funkar det med tull & moms om man köper klockan på plats i Ryssland, tar den på armen genom tullen och lådan i incheckat bagage?
Om jag inte är helt ute och cyklar så kan man köpa momsfritt (med reservation att det gäller något annat för dyra klockor) om man har ett inresestämpel I landet och svensk pass. Dock får man kvittot och någon krumilur instämplad I passet som man ska visa vid utresan (som säkerställer att klockan följer med ut ur landet). Sen ska man anmäla sig själv I tullen på arlanda osv. Någon som har praktisk erfarenhet?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Bergströms Gbg har en hemma, klämde på den i fredags. Jag gillar den, faktiskt bättre än den vanliga. Monterad på nato, kollade inte på länken men sett bilder. Borstade mittlänkar ger mindre bling och känns mer rätt på en dykare.
Dom hade inte den vanliga hemma men den har jag klämt på förr. Men dom hade den blå titan. Den begriper jag inte alls. Den blå färgen gillar jag inte, metallen ser ut ungefär som på den vanliga men saknar tyngden. För det vill dom ha 20K mer.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Nej varför skulle jag göra det?

Av samma anledning som att man vid försäljning "testar på 70k" för att se om nån hugger och sedan dammar till med 55k. Men vad vet jag, du är ju en user och not a dealer ;).
Vet du för den sakens skull att den verkligen är helt slutsåld sedan länge överallt? Stod även det i annonsen.
 
Topp