• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster "Spectre" 300 LE

K-S

Rolex
2-Faktor
Nej varför skulle jag göra det?


Tydligen finns den på Eriksson Urhandel, http://www.eriksonurhandel.se/nyinkommet/omega-seamaster-300-james-bond-spectre/
60.600:- Listpris....... Dvs oprutat, du började mig veterligen på 70 K, även om annonsen är ändrad nu, i min bok e det lite "foul". Det är ett bevis på att man i allra högsta grad vill försöka göra sig en hacka och för de som inte har koll på priserna kanske hugger den och blir "lurade", dessutom var den uppdateringen gjord kring att de hade den i lager 9/12 dvs i onsdags, dvs efter du också skrivit att den var helt slutsåld sedan lääänge globalt när du först lade upp annonsen 2/12 och som ännu står, känns lite jälmers över den..
 
Senast ändrad:

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Tydligen finns den på Eriksson Urhandel, http://www.eriksonurhandel.se/nyinkommet/omega-seamaster-300-james-bond-spectre/
60.600:- Listpris....... Dvs oprutat, du började mig veterligen på 70 K, även om annonsen är ändrad nu, i min bok e det lite "foul". Det är ett bevis på att man i allra högsta grad vill försöka göra sig en hacka och för de som inte har koll på priserna kanske hugger den och blir "lurade", dessutom var den uppdateringen gjord kring att de hade den i lager 9/12 dvs i onsdags, dvs efter du också skrivit att den var helt slutsåld sedan lääänge globalt när du först lade upp annonsen 2/12 och som ännu står, känns lite jälmers över den..

Började jag på 70?
Jag köpte den från USA med moms & tull.
Att försöka få tillbaka pengarna man lagt känns bara som normalt förnuft.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Började jag på 70?
Jag köpte den från USA med moms & tull.
Att försöka få tillbaka pengarna man lagt känns bara som normalt förnuft.
Men den är ju inte slutsåld? Vad jag minns stod det 68 eller 70k som första priset, admins kan säkert se redigeringen eller ändringar sen tidigare. Inte för att det är mitt problem alls men varför gå genom bekymret att beställa en dinka från USA och sedan dunka iväg den direkt om det inte är för att göra cash, du har väl dessutom en gedigen köp och sälj goodguy tråd, 6-7 sidor, då kan man väl ändå klassa det som att du köper och säljer dinkor?
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Men den är ju inte slutsåld? Vad jag minns stod det 68 eller 70k som första priset, admins kan säkert se redigeringen eller ändringar sen tidigare.

Absolut! @daviden kolla gärna påståendet ovan.
Om du hänger upp dig på att den är slutsåld så är det ju rätt orimligt att kontrollera med alla AD's.
Jag frågade Rob, Nymans & Krons och fick samma svar av dem alla att den är slut och inte går att få tag på ytterligare. Att jag kollar med dem jag handlar av känns rimligt.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Absolut! @daviden kolla gärna påståendet ovan.
Om du hänger upp dig på att den är slutsåld så är det ju rätt orimligt att kontrollera med alla AD's.
Jag frågade Rob, Nymans & Krons och fick samma svar av dem alla att den är slut och inte går att få tag på ytterligare. Att jag kollar med dem jag handlar av känns rimligt.
Men då e det fortfarande inte korrekt att skriva att den är slutsåld sen läääänge globalt, tycker jag iaf om man slänger sig med sådana påståenden skall man ha "kött på benen". Det känns som luft, i mina ögon ser det ut som om du är en "klock-handlare" iaf... Absolut inget fel i det men att försöka få det att verka som något annat däremot känns konstigt, eller menar du att du köper och säljer så många dinkor för att vara snäll och gå "even steven"?
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Men då e det fortfarande inte korrekt att skriva att den är slutsåld sen läääänge globalt, tycker jag iaf. Det känns som luft, i mina ögon ser det ut som om du är en "klock-handlare" iaf... Absolut inget fel i det men att försöka få det att verka som något annat däremot känns konstigt, eller menar du att du köper och säljer så många dinkor för att vara snäll och gå "even steven"?

Ja det är ett felaktigt påstående som jag får pudla på.
Nej det är jag inte. Jag ville pröva denna och chansade. Kostade uppenbarligen mer än det smakade.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor

Makkanxd

Rolex
Nja.. inget märkvärdigt enligt mig. Gillar inte bandet, tycker den borde ha mer "utstickande" tavla med kopplingar till Bond. Jag har klockan från skylfall där de iallafall bytt ut 7an mot 007, skojigt. Köpte beg för 45ish
 

Ticktack

Cartier
2-Faktor
Hade beställt den, men när den väl kom till handlaren så kändes det sjukt ovärt att lägga 65kkr då den inte kändes 100!
Trits att man är en bond nörd
 
  • Like
Reactions: K-S

DrDre

Patek
Hej!

Vad bör en spectre kosta i andrahand?


Det är väl lite individuellt, men man kan ju fundera lite på hur mkt man själv tycker att det är värt. Det mesta tappar i värde bara gnm att man tar ut det ur butiken. Så även klockor. Om det är så att den går att få tag i i butik, så skulle jag hellre köpa en ny än att köpa en beg. Det är en känsla med en brand spanking new där allt är helt orört. Hur mkt man betalar för den nykänslan är svårt att säga, men nog skulle man vilja ha minst 10% i rabatt för att köpa en nästan ny från en privatperson även om det är en lite ovanligare modell? Vore det ngn annan vanliga klocka så skulle jag vilja ha mer.
 
Topp