• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Omega Seamaster, "Speedmaster Companion", 35 mm, 166.002

Anders Forsberg

Guld
2-Faktor
Pris
10000
Returpolicy
Om någonting inte känns hundra så går köpet så klart tillbaka. Köpare står för returfrakten.
Bilder Skickat
  1. Ja
Jag såg någon Instahandlare som hade börjat använda uttrycket scarce istället för det tämligen överanvända rare.
Jag gillar det - och denna är onekligen ganska scarce.
Tavlan är väl det som är grejen - och det som gjort att den fått sitt smeknamn (säkert av någon annan Instahandlare, men det får jag låta vara osagt).

Tveklöst den coolaste sextiotals-Seamastern jag haft är det hur som helst.
Låt gå att den får spela i nån slags farmarliga, där de flesta andra är ganska meh.
Men tavlans väldigt tydliga sunburst, tunna minutmarkeringar och Speedmasterns "tolva" gör den verkligen riktigt cool!

Vet inte när klockan servades - inte under min drygt tvååriga ägo, åtminstone. Men går bra gör den ändå.
Enda andra tillkortakommandet är väl annars att minutvisaren saknar lite av sin lume.
I övrigt är lysmassan annars väldigt trevligt gulnad.

Glaset är original och kronan likaså. :)

Referens: 166.002
År: 1966
Boettens storlek: 35 mm exkl. krona
Boettens material: Rostfritt stål
Urverk: Omega 565
Tidsavvikelse: Mätt med app i telefon går den ca -27 sek/dygn

Pris: 10.000 kr, skickad REK

IMG_7820.jpg

IMG_7803.jpg

IMG_7809.jpg

IMG_7808.jpg

IMG_7810.jpg