• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster vintage damur, vad är detta ?

Tunan

Omega
Hej.

Köpte denna Omega Seamaster damur till frugan som en liten överraskning.

Det fanns ingen Box eller liknande med så jag tänkte försöka jaga rätt på en Box.

Problemet är att jag vet inte vad uret exakt heter, någon som har koll på detta ?

190694625_1c84a12b-33a5-4b94-b7c7-068d6531a1ff.jpg
190694625_1ec8b022-4576-44dd-b865-39202a462dd9 (1).jpg

Mvh
Johan
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ur som dessa har ingen namn som sådant utan de har ett referensnummer som står på boettlockets insida. Det kommer dock inte hjälpa dig i boxjakten. Vilken box som helst skulle fungera i sammanhanget tror jag. Själv hade jag nog köpt en genetisk box, men de äkta är inte så dyra heller iofs. Dock inte så hög kvalitet överlag heller.
 

Tunan

Omega
Hej.

Tack för svaret . Tänkte om någon har koll på lite info , typ 60 elle 50 tal osv referenser eller länkar med info .
Kan man hitta ett likadant ur till salu på exempelvis ebay så kanske man kan se org boxen. Vad är en genetisk box ?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej.

Tack för svaret . Tänkte om någon har koll på lite info , typ 60 elle 50 tal osv referenser eller länkar med info .
Kan man hitta ett likadant ur till salu på exempelvis ebay så kanske man kan se org boxen. Vad är en genetisk box ?

Vill du ha allt original bör du byta ut kronan och länken, men det spelar ju ingen större roll i detta fall tycker jag. Det skulle stått generisk, dvs en box utan varumärke.
 

Tunan

Omega
ok, då har man gjort bort sig igen :( kronan borde man kanske sett, såg inte så original ut men länken, är det inte heller original ?
hur skall det se ut original ?

Har du tips på några fina generiska boxar ?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
ok, då har man gjort bort sig igen :( kronan borde man kanske sett, såg inte så original ut men länken, är det inte heller original ?
hur skall det se ut original ?

Har du tips på några fina generiska boxar ?

Jag hade inte brytt mig det minsta om det är rätt modell på kronan och om länken satt på från början så länge man tycker det ser bra ut. Jag förmodar de kom på tyg/läder-rep men helt säker är jag inte.

Boxar finns på ebay, bara att börja söka.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tycker den ser fin ut som den är, original eller inte. Boxen kan jag tyvärr inte heller hjälpa till med :(

Aurum, har du verkligen örnkoll på hur originalkronorna och länkarna såg ut på dessa damur?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tycker den ser fin ut som den är, original eller inte. Boxen kan jag tyvärr inte heller hjälpa till med :(

Aurum, har du verkligen örnkoll på hur originalkronorna och länkarna såg ut på dessa damur?

Vad jag vet har inte Omega låtit tillverka dessa flexlänkar, det var något återförsäljarna sålde in. Kronan är för bred jämfört med det man brukar se. Personligen är jag rätt säker på min sak, men helt säker kan man aldrig vara. I detta fall tycker jag inte att det spelar någon större roll heller.
 

Tunan

Omega
Har kollat lite på nätet finns en del liknande omega ur med liknande länk.
gg-col900A.1L.jpg
OmegaPinks.JPG


kanske kan vara original ändå.
 
Topp