• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega service

jlen

Breitling
Hej

Tänkte höra om någon vet vad en service ungefär kan kosta på en Omega PO ifrån 2011. Den har legat oanvänd i ca ett år.

Mvh

Jlen
 

egbert

Panerai
Hej. Och välkommen.
Kan inte svara exakt på din fråga. Men som ett ett exempel, om du ska gå till AD, finns på nymansur.com, under Service, en prislista.
 

Knight

Cartier
Po 8500 har fem års garanti om jag inte missminner mig? Skulle dock vänta med service om den bara är tre år gammal och tickar på bra.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Du gjorde en tråd igår och fick svar att den bör fungera och således inte behöver service, om den inte strular dvs. Vad är problemet? Gick den igång efter att du antingen började använda den eller skruvade du upp den manuellt? Har du ens försökt?
 

Isodor

Audemars
Hej. Tänk logiskt.
8500 verk har 4 års garanti.
Har klockans gångavvikelse avvikit från cosc?

Går den +10sec per dag kan man börja fundera på service men det tvekar jag på att den gör.
 

Omega70

Cartier
2-Faktor
Skruva upp den manuellt (30-40 varv). Använd klockan. Om en vecka eller så och den drar sig mycket eller oregelbundet, kan det vara läge för servicetankar. Mycket plustid kan också vara magnetisering, vilket är lätt fixat.
 

audotcom

Panerai
Fick höra på Erikssons urhandel i Stockholm att en mindre service till min PO XL från 2009 med 2500 skulle gå på mellan 3-4000kr. Dock i mitt fall så var det en större service som behövdes så det landar på 6600kr och 12v väntan..:banghead:
 
Topp