• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega SM 200 - 20 år...varav 10 år i exil.....

hejo

Panerai
Haha, skön story, dock lite nyfiken på hur det gick till när Certinan hamnade i djupet.....
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Haha, skön story, dock lite nyfiken på hur det gick till när Certinan hamnade i djupet.....

Sure.....

Vi var ute och seglade ett gäng och hade lagt till i viken för dagen. Sötaste tjejen Sandra ville se på klockan.....vilket hon såklart fick. Satt mitt emot mig i sittbrunnen. När hon skulle ge tillbaka klockan så låg jag nästan ner....lite sömnig av ölen.....
Jag sa åt henne att kasta den till mig....vi pratar 80 cm.....hon ville inte och jag sa.....kom igen nu......kastet kom....missade min hand...studsade på min axel och plums ner i spat.....18 sek tystnad.....sedan asgarv från henne.......

Sjökortet indikerade max 3 m....men när vi dök veckan efter var det djupare än 7 m och bäcksvart....
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Sure.....

Vi var ute och seglade ett gäng och hade lagt till i viken för dagen. Sötaste tjejen Sandra ville se på klockan.....vilket hon såklart fick. Satt mitt emot mig i sittbrunnen. När hon skulle ge tillbaka klockan så låg jag nästan ner....lite sömnig av ölen.....
Jag sa åt henne att kasta den till mig....vi pratar 80 cm.....hon ville inte och jag sa.....kom igen nu......kastet kom....missade min hand...studsade på min axel och plums ner i spat.....18 sek tystnad.....sedan asgarv från henne.......

Sjökortet indikerade max 3 m....men när vi dök veckan efter var det djupare än 7 m och bäcksvart....


Frågan alla undrar... Hur gick det med Sandra?
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Härlig historia!! Jag vill också veta hur det gick med Sandra. Men mest vill jag veta hur den "paranta damen" var beskaffad som lyckades styra in den unge Davvan så hårt in i klockträsket. Måste ha varit en donna med avsevärda övertalningsargument.;)
 

hejo

Panerai
Sure.....

Vi var ute och seglade ett gäng och hade lagt till i viken för dagen. Sötaste tjejen Sandra ville se på klockan.....vilket hon såklart fick. Satt mitt emot mig i sittbrunnen. När hon skulle ge tillbaka klockan så låg jag nästan ner....lite sömnig av ölen.....
Jag sa åt henne att kasta den till mig....vi pratar 80 cm.....hon ville inte och jag sa.....kom igen nu......kastet kom....missade min hand...studsade på min axel och plums ner i spat.....18 sek tystnad.....sedan asgarv från henne.......

Sjökortet indikerade max 3 m....men när vi dök veckan efter var det djupare än 7 m och bäcksvart....

Störtskönt :) är ni gifta?
 

meo_swe

Audemars
Grattis till ett stycke historia!
Men jag måste säga att den där klockan tyvärr var mer ful än snygg. Känns väldigt mycket 80-tal på något sätt...
Men den har ju en historia som heter duga!
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Grattis till ett stycke historia!
Men jag måste säga att den där klockan tyvärr var mer ful än snygg. Känns väldigt mycket 80-tal på något sätt...
Men den har ju en historia som heter duga!

Modellen kom 1988.....så du har omedvetet rätt....
 
Topp