• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Sm Aqt Spectre vs R Milgauss

Booo

Omega
Beslut är knepigt ibland.
Funderar på vilken av ovanstående som passar. Eller är snyggast helt enkelt.
Omega "Bondklockan" eller Milgauss. Den blå. (Men även vanliga Aqua Terra är fin.)
Gillar bägge med de lite "skiftande" tavlorna och visarna...
Smakråd är alltid intressant, så välkomna med dessa!
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Milgaussen är ca 10 gånger snyggare.

Spectre-Omegan är jättesnygg, don't get me wrong. Men de går knappt att jämföra.
 

jelle

Omega
Omegan verkar inte så populär här på ks.. Jag gillar den! Vad gäller andrahandvärdet är milgaussen klart mycket bättre!
 

JayJay

Rolex
Jag är inget jättefan av Omega och väljer Rolex framför dem 99ggr av 100. Det här är då det 100:e fallet. Anledningen är att jag tycker färgkombinationen på just den Milgussen är helt uppåt väggarna. Verkar ju ägarna tycka också eftersom den flippas ganska frekvent. I o f s så är anledningen till att jag inte fullt ut gillar Omega att de har ett alldeleses för spretigt modellutbud, mkt p g a "limiterade" klockor.... Just den här ggn tycker jag dock att resultatet är ganska lyckat, i a f om man är hängiven Bondentusiast.
Både är naturligtvis bra kvalitétsmässiga val.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag har vanliga 300 master co-ax och det är en härlig klocka på alla sätt och vis. Sen om det är positivt eller negativt så är det en av mina klockor som jag fått mest beröm för av icke klocknördar.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
image.jpeg

Vi firar ettårsjubileum snart
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Världens bästa verk sitter i? Just det. Omegan. Du vill ha en klocka du kunde läsa av i alla vinklar? Okej. Välj Omegan. Du vill ha nåt lite ovanligare? Okej. Kör Omegan då.
Du vill ha nåt som klarar 15.000 Gauss? Jamen köp Omegan då.
Så vad väntar du på?
 

DrDre

Patek
Vill man vara lite filosofisk så visar väl de två klockorna två olika sätt att förhålla sig till sin historia. Omegan är retro, dvs man utgår ifrån en tidigare variant och moderniserar den lite. Milgaussen är en nyutvecklad klocka men där man lånat lite detaljer från sin historia. Dvs Omega gammalt med lite nyheter, medan Milguassen är nytt med lite gammaldetaljer.

Båda förhållningssätten har sin egen charm.
 

VallMacks

Cartier
För mig är det ett enkelt val.. Rollen alla dagar i veckan.. Har vart sugen på en Milgauss men det faller hela tiden på att jag inte gillar "Blixt"-visaren..
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Men det är ju sekundvisaren som sabbar hela klockan i Milgaussens fall. Helheten blir inte bra när en detalj är så fel. Det gröna glaset är grymt, övrigt så när som på en detalj är också läckert, men alltså, allvarligt: sekundvisaren. Hur tänkt de där?
 

jandan

Panerai
Helvete så ful! Just när man började gilla tillverkaren igen så ställer de till något sånt här. Du skall vara dum, blind och pinsam för att gilla slikt..
Håller med. Måste dock säga att den ser klart bättre ut i verkligheten än på den bilden!
Det var en riktigt dålig bild!
Jag har provat den, men tror nog föredrar den vanliga 15000 Gauss istället för "Bond"-varianten.
 
Topp