• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Sm Aqt Spectre vs R Milgauss

Booo

Omega
Håller med. Måste dock säga att den ser klart bättre ut i verkligheten än på den bilden!
Det var en riktigt dålig bild!
Jag har provat den, men tror nog föredrar den vanliga 15000 Gauss istället för "Bond"-varianten.
Kollade den och instämmer - och ska det "Bondas" så är Skyfall snyggare faktiskt ;)
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Men det är ju sekundvisaren som sabbar hela klockan i Milgaussens fall. Helheten blir inte bra när en detalj är så fel. Det gröna glaset är grymt, övrigt så när som på en detalj är också läckert, men alltså, allvarligt: sekundvisaren. Hur tänkt de där?

För mig är det ett enkelt val.. Rollen alla dagar i veckan.. Har vart sugen på en Milgauss men det faller hela tiden på att jag inte gillar "Blixt"-visaren..

Sekundvisaren är ju übercool ju. Att en så i övrigt konservativ tillverkare släpper tyglarna och väljer en sådan visare gör ju klockan så mycket bättre.
Bondklockan ser för övrigt ut som en påse skit. Skyfall ATn däremot är riktigt bra.
 
Omega alla dagar i veckan men i detta fall blir det Rollen, tycker tavlan är hemsk och plottrig, dessutom ser det ut som att det är något skräp som hänger en tredjedel upp på sekundvisaren. Iof avskyr jag även blixtvisarn på Rollen men den är ff betydligt snyggare än Omegans
 

azcii

Patek
2-Faktor
Har själv en Milgauss Z-Blue (uppe på säljes) och det är en otroligt fin och cool klocka, men på något sätt känns min PAM112 som en roligare klocka, och jag bär hellre den. Vill testa en sub (speciellt hulk) då jag aldrig ägt en, känns som att det är en klocka man måste ha ägt någon gång under sitt liv.
 
Aqua Terra-kollektionen innehåller massor med godbitar. Just Spectre-klockan har jag däremot själv svårt för, men det är ju ditt val och inte mitt. Bättre urverk finns inte och den är ju antimagnetisk på riktigt - men kolla som sagt igenom hela kollektionen innan du bestämmer dig.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Booo

Omega
Har själv en Milgauss Z-Blue (uppe på säljes) och det är en otroligt fin och cool klocka, men på något sätt känns min PAM112 som en roligare klocka, och jag bär hellre den. Vill testa en sub (speciellt hulk) då jag aldrig ägt en, känns som att det är en klocka man måste ha ägt någon gång under sitt liv.
Ja en Sub tillhör nästan allmänbildningen i ur-världen..;) Jag har en GMT Pepsi idag och är grymt nöjd med den!
Men det blir en Omega-tillökning strax :)
 

Booo

Omega
Aqua Terra-kollektionen innehåller massor med godbitar. Just Spectre-klockan har jag däremot själv svårt för, men det är ju ditt val och inte mitt. Bättre urverk finns inte och den är ju antimagnetisk på riktigt - men kolla som sagt igenom hela kollektionen innan du bestämmer dig.

Vänligen
Forumets undersköterska
Tack för kloka ord :) Det blir en Omega Aqua Terra (tycker den är snyggare än Spectre.)
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Grattis i förskott säger jag! Kul att du duckar för påtryckningarna från Rolexligan! Må en Aqua Terra skänka dig många lyckliga stunder utan krokig sekundvisare!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men det är ju sekundvisaren som sabbar hela klockan i Milgaussens fall. Helheten blir inte bra när en detalj är så fel. Det gröna glaset är grymt, övrigt så när som på en detalj är också läckert, men alltså, allvarligt: sekundvisaren. Hur tänkt de där?
Omöjligt!! Den är ju ORANGE!!! :-o
 
Topp