• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega SM300

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Har luskat lite mer angående klockan jag köpte. Blir bara bättre och bättre. Hejo trodde det satt ett aftermarket plexi på men efter att tagit fram luppen så hittade jag det lilla Omegamärket där det ska sitta.

Sen är jag ganska säker på att tavlan är orginal. Rätt märkning under 6:an och dom små hålen som sitter vid 12:an och 6:an. Hur som helst är jag kanonnöjd.

Håller tiden som Tudoren. Ser dock lite skitig ut i verket så det blir nog en liten service med tvätt hos ABC eller Farfar. Någon som har en favorit av dessa? Har hört att ABC är grymt duktig men genuint TyskSur när den sidan sätter till. Passade på att knåpa ihop ett nato i läder till klockan imorse.


UK4T96u.jpg


HOtOgMZ.jpg



LStImJi.jpg
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Riktigt fin!! Men det där är väl inte original visare?
Dina band är riktigt snygga! Man får kanske lägga in en beställning? ;)
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Visarna ska vara orginal, dom körde så kallade candlesticks på dom tidiga modellerna. Senare vart det svärdsmodellen. Det är bara att pm:a ifall du är intresserad :)
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Otroligt fin! Kul att den verkar mer original än du trott.
Mycket snyggt band. Vart hittar du så fint läder någonstans?
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Visarna ska vara orginal, dom körde så kallade candlesticks på dom tidiga modellerna. Senare vart det svärdsmodellen. Det är bara att pm:a ifall du är intresserad :)
Okej! Fel av mig, man lär sig något nytt varje dag :) Härligt får se om jag skickar iväg ett PM någon gång :)
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Har luskat lite mer angående klockan jag köpte. Blir bara bättre och bättre. Hejo trodde det satt ett aftermarket plexi på men efter att tagit fram luppen så hittade jag det lilla Omegamärket där det ska sitta.

Sen är jag ganska säker på att tavlan är orginal. Rätt märkning under 6:an och dom små hålen som sitter vid 12:an och 6:an. Hur som helst är jag kanonnöjd.

Håller tiden som Tudoren. Ser dock lite skitig ut i verket så det blir nog en liten service med tvätt hos ABC eller Farfar. Någon som har en favorit av dessa? Har hört att ABC är grymt duktig men genuint TyskSur när den sidan sätter till. Passade på att knåpa ihop ett nato i läder till klockan imorse.


UK4T96u.jpg


HOtOgMZ.jpg



LStImJi.jpg

Werner på ABC är kanske lite kort i tonen ibland men jag tror säkert han tar hand om din fina 300 med glädje. Har fått en hel del hjälp av honom genom åren och ska dit med en omega diver på måndag. :)
 

Yesper

Omega
Har luskat lite mer angående klockan jag köpte. Blir bara bättre och bättre. Hejo trodde det satt ett aftermarket plexi på men efter att tagit fram luppen så hittade jag det lilla Omegamärket där det ska sitta.

Sen är jag ganska säker på att tavlan är orginal. Rätt märkning under 6:an och dom små hålen som sitter vid 12:an och 6:an. Hur som helst är jag kanonnöjd.

Håller tiden som Tudoren. Ser dock lite skitig ut i verket så det blir nog en liten service med tvätt hos ABC eller Farfar. Någon som har en favorit av dessa? Har hört att ABC är grymt duktig men genuint TyskSur när den sidan sätter till. Passade på att knåpa ihop ett nato i läder till klockan imorse.

Tar du delar från gamla band eller hur kommer du över dom?
 
Topp