• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OHPF Omega SMP G/S Midsize *prisbump*

naggge

Panerai
En Seamaster Professional som knappast kan klassas som en dussinklocka till salu.

Ropade hem denna från en pantbank och den var i minst sagt slitet skick när jag fick hem den. Jag har gett den en lättare spabehandling med nytt batteri, ultraljudstvätt av länk och boett (självklart var verket utplockat), borstning av boett och länk och lite ny olja till bakpackningen. Tror trots detta inte att det är läge att bada med den. Har dock inte testat dess täthet.
Hade också tankar på att försöka polera glaset med diamantpasta då det har slagits bort ett par flisor i glaset som syns ganska tydligt. Pallade dock inte detta och är tämligen säker på att det är ett glasbyte som behövs för att få det riktigt bra. Kronorna har också tappat en del av sin guldfärg som ni kan se på bilderna.

Till något lite mer positivt.. Bezeln går numera att vrida, den är väldigt ren och den håller tiden mycket bra (Omega 1438 kvartsverk som sitter i den). Dessutom är den sjukt snygg såklart! Rätt storlek har den också med sina 36 mm.

Priset sätter jag till 4500 kr. Varken box eller cert men ett par extra länkbitar medföljer.
Klockan finns förövrigt i Göteborg och det går självklart att titta på den på plats. Jag kommer även hålla till i Stockholm mån-ons nästa vecka om det är någon som vill se den där.

Och så bilder som bättre visar skick och förhoppningsvis kommer få er att vilja köpa denna pärla.

1-3_zpsed8a5e8c.jpg

2-3_zpsa052fa83.jpg

4-2_zps8ec5b07b.jpg

3-3_zpsf76b5ec5.jpg

5-2_zps7f0773c2.jpg

6-1_zps7c9bda50.jpg

7-1_zpsc677811f.jpg

8-1_zps20e60f1b.jpg

9-1_zps141dcad5.jpg

90_zps31231d75.jpg
 
Topp