• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Omega Speedmaster 105.003-64 ”Ed White”

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Pris
125k
Returpolicy
Om den avviker från beskrivningen
Bilder Skickat
  1. Ja
Härlig Ed White säljes. Har annat i kikaren så denna får tyvärr lämna. Egentligen vill man behålla allt... Den har tidigare varit ägd av Speedmaster-gurun ”Spacefruit” Han driver speedmaster101.com och har hygglig koll på Speedys:)

Den är inte i mint eller NOS-skick. Men i ett lagom använt vintageskick.

Boetten har fått någon putsning av tidigare ägare, därför är borstningen inte korrekt. Det positiva är att det är gott om material kvar om man skulle vilja återställa. Jag tycker inte det behövs, men så gillar jag inte gamla klockor som ser ut som nya:) Krona och knappar är original. Glasringen är korrekt DON. En viss fade åt det blå hållet finns. Repor enligt bild. Baklocket är rätt modell och hyfsat tydlig gravering.

Tavlan och visarna har väldigt trevlig och matchande originallume, vilket inte hör till vanligheterna på gamla Speedys. Minutvisaren har lite färgsläpp. Den finns en repa på tavlan vid minutmarkering 34.

Den snurrar på utan någon större gångavvikelse eller onormalt kort gångreserv. Den har inte tjuvstannat eller dylikt för mig. Kronon startar och återställer som den ska.

Länken är en 7912 med AM nr6-ändar. Den är i vettigt skick och låser som den ska osv. Några stretch-länkbitar som funkar. Något tidigare än klockan, märkt 3/62(kan även vara 4/62, den ligger på jobb för närvarande) på låset. Detta är korrekt länkref på en 105.003.

Priset avser klocka med länk(och skulle arkivextraktet dyka upp så ingår naturligtvis även det) Eventuellt kan jag sälja den utan länk. Vintagebyte upp till halva summan är av intresse.

23E779AC-A80A-45CA-A2A1-D524B371BA74.jpeg
18CB1328-2A80-4969-9211-FC97C3FC1887.jpeg

65DD5C34-DFFE-4D0C-98B5-144B35D50A26.jpeg

37B4FA92-FE15-4EFD-8BE0-F9C856E37583.jpeg

5A954856-CCB2-499B-9C61-15299E7DD47E.jpeg

24B11E3A-7F6E-4915-9245-011748EFE6FA.jpeg


Fler bilder kan naturligtvis skickas!

Finns i Malmö/Lund för F2F. Kommer dock befinna mig strax norr om Stockholm 18/3-19/3
 
Senast ändrad:
Topp