• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Speedmaster 105012-66

Bob08

Breitling
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Bob08

Breitling
Som jag förstår så är det inte original armband
frågan blir då om det finns att få tag på och vad det kostar ?
 

Noami

Cartier
Som jag förstår så är det inte original armband
frågan blir då om det finns att få tag på och vad det kostar ?

Det är väldigt lätt att få tag på ett originalband. Knalla in på valfri AD så ska det finnas.
Personligen skulle jag inte köra på originalläder om det är det enda du ska använda. Detta då läder slits och behöver bytas ut, därför skulle jag köpa något annat i likvärdig kvalité - typ Hirsch och istället köpa ett vik-/lås som är original.
 

Patrik J

Rolex
Välkommen till forumet.

Av det man kan se på bilderna verkar det vara en korrekt klocka i bra skick. Skulle ändå vilja se bättre bilder på visare och urtavla för en definitiv dom.

Noterbart är att det är en så kallad CB-boett, vilket ger klockan ett visst mervärde och är poppis hos vissa samlarnördar. Den ser också ut att vara opolerad och har kvar ”kanterna” på luggarna.

Korrekt länk är 1035 eller 1039. Brukar vara relativt lätta att hitta och kostar 4-5 000. 1171 funkar givetvis, men personligen tycker jag det blir för mycket 70-talsstuk på klockan i så fall. :)
 

Icaras

Rolex
Välkommen till forumet.

Av det man kan se på bilderna verkar det vara en korrekt klocka i bra skick. Skulle ändå vilja se bättre bilder på visare och urtavla för en definitiv dom.

Noterbart är att det är en så kallad CB-boett, vilket ger klockan ett visst mervärde och är poppis hos vissa samlarnördar. Den ser också ut att vara opolerad och har kvar ”kanterna” på luggarna.

Korrekt länk är 1035 eller 1039. Brukar vara relativt lätta att hitta och kostar 4-5 000. 1171 funkar givetvis, men personligen tycker jag det blir för mycket 70-talsstuk på klockan i så fall. :)
Han skickade till mig att klockan polerats under service :p
 
D

Deleted member 1154

Guest
Jag gillar Speedmaster och skulle kunna tänka mig en med 321 verk i framtiden. Verkar finnas endel men inte mängder... Just denna ser väl okej ut...
 
Topp