• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Omega Speedmaster 145.022 mot dykare/sportklocka

gab

KS Explorers Club
Pris
0
Returpolicy
Enligt överenskommelse
Bilder Skickat
  1. Ja
Hej!

Tänkte kolla intresset för min 145.022 speedy med cal 861. Den har en fint patinerad tritium tavla. Går +- ca 4 sekunder på armen och brukar gå +-0 över natten. Kronograf fungerar som den ska och återställer korrekt, det enda jag kan anmärka är att 30-minuters visaren är liiiiiiiiite till höger om 30 i vilande position. Jag har inte mätt gångreserven, men den har klarat mer än 38h utan uppdrag. Enligt förra ägaren blev den servad sent 2014, men finns inga papper på detta. Kan därmed anses ha "okänd" servicehistorik.

Det tråkiga: Den har en 2004> service bezel och utbytta Superluminova visare. Bezel insert har något sorts märke från, vad jag gissar, installation. Finns ingen länk eller andra tillbehör. Kommer på ett fint brunt läder, skickar även med ett svart hirsch och ett grönt nato som passar bra.

Finns spår av använding på boetten, lite hairlines och mindra dings. Inget (vad jag kan se) som sticker ut.

Sökert främst ett byte men kan tänka mig sälja den också.
Några drömbyten skulle vara:
- Omega SMPc blå/svart
- Seiko Marinemaster300 SBDX017 + sbdc053
- Tudor black bay 79230 svart/röd (på länk)
- Nån GS?
Eller andra klockor i liknande stil, kom gärna med förslag!

Nu till bilderna! Alla är tagna av mig.
IMG_6302.JPG

Facetune_28-12-2018-19-22-04.JPG

IMG_6116.JPG

IMG_6256.JPG

IMG_6313.jpg
IMG_6314.jpg
IMG_6315.jpg
IMG_6316.jpg
A0B891E4-8C0C-47F8-A0F0-A49079CD2EB6.jpeg
C7725DE6-6FAB-4C27-A67B-E13CFDC6DFF1.jpeg


Hör gärna av er vid frågor och funderingar!

Mvh
Gabriel
 
Senast ändrad:
Topp