• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Pris
55000
Returpolicy
Ja, om något avviker från beskrivning
Bilder Skickat
  1. Ja
Då nytt trillat in i klocklådan så tvingas jag tyvärr släppa vidare denna grymma Speedmaster i solitt 18k gult guld…

Omega Speedmaster Date, ref 3611.20. Mäter 38,5mm i diameter exkl krona, ca 13,5mm tjock. Bärs mycket smidigt, som referens är mina handleder 18,5cm. Vattentät till 3 ATM. Urverket är ett automatiskt Omega cal 1152 (vilket bygger på ett ETA 7750-verk). Boetten väger ca 85g.

Köptes av mig från Zeitauktion i våras, med ett års garanti (giltig t.o.m. maj 2024). Kommer fullset inkl inner- och ytterbox samt ifyllt cert. Uttagen hos AD i mars 1998 i Skottland, men producerades i april 1992 enligt Omega Extract from the Archives. Utöver detta kommer den med ett Certificate of Authenticity och ett utdrag ur The Watch Register som stödjer att den inte rapporterats stulen/försvunnen.

Skicket är MYCKET BRA! Skulle säga att den i princip ser oanvänd ut, enda märkena jag har lyckats se är vissa minimala hairlines på bezel som endast syns i vissa vinklar och ljus.

Klockan fungerar utmärkt. Då jag tidigare märkte att den inte drog upp sig själv vid användande, så skickades den tillbaka för service, vilket skedde i början av juni 2023 (ingår papper på det). Nu fungerar allt ypperligt, den vrider upp fint, håller tiden med lång gågngreserv, växlar datum och kronografen nollställer korrekt.

Kommer på ett blått Molequin-läder (strl M) med ett guldpläterat Omega-spänne. Skickar även med ett ljusbrunt Molequin (båda sparsamt använda vid totalt 5-10 tillfällen vardera) vid en smidig affär.

Pris: 55.000kr 57.000kr 59.000kr 60.000kr 63.000kr
(Skickas med Värdefrakt eller träff i Stockholm för F2F-affär)
Mina omdömen:

IMG_7695.jpeg

IMG_8162.jpeg
IMG_5191.jpeg
IMG_5272.jpeg

IMG_8309.jpeg


IMG_8311.jpeg

IMG_5092.jpeg
IMG_5095.jpeg
IMG_8316.jpeg

IMG_8317.jpeg

IMG_8312.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp