• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Säljes Omega Omega Speedmaster 3861 Hesalit - PB

Watchby10

Basic
2-Faktor
Pris
57 tsek
Returpolicy
Nej då garanti kvarstår
Bilder Skickat
  1. Ja
PB: 59 57 tsek

Klockan behöver ingen djupare presentation och den här modellen släpptes 2021 med referens 310.30.42.50.01.001. Modellen har tagit inspiration från modellen ST 105.12 som användes av Apollo11-astronauterna på månen. Den här modellens urtavla täcks av Hesalit-glas, vilket enligt mig ger rätt vintage-känsla. Den nya länken som kom med den här modellen är otroligt skön att bära och ger ett nättare och mer tidsenligt uttryck än tidigare modell (005).

Jag är andra ägaren och klockan är uttagen av svensk AD i januari 2022. Således är det garanti kvar till januari 2027. Klockan är i fint mycket fint skick. Det finns hairlines på blanka ytor samt på Hesalit-glaset (vilket går att polera bort), och det anser jag vara oundvikligt vid användning i rotation med andra klockor. Även claspen (se bild) är i fint skick, vilket inte brukar vara fallet för oss skrivbords-astronauter. Enligt tidigare ägare var alla länkbitar med när jag köpte, men när jag nu kollat upp så saknas 3 länkbitar. Det skall vara 12 st utbytbara länkbitar men det finns bara 9. Länkbitarna är korta på denna länk så det är 1,7 cm som saknas jmf med full uppsättning länkbitar. Klockan sitter ledigt på mig (se bild) och då finns det en länkbit till att förlänga med samt en steg mikrojustering. Min handled mäter 17,5 cm.
Om man behöver fler länkbitar så har UncleStraps sådan för 29USD. Dessa är 1.5 länkar vilket gör att man justera i halvsteg för perfekt passform.

Fullset med box, cert och kort, hangtag, och extralänk.

Specifikationer:
Art.nr: Omega 310.30.42.50.01.001
Verk: Manuell
Kaliber: 3861, Master Chronometer
Diameter: 42 mm
Tjocklek: 13,2 mm
Vikt med band: 134 g
Glas: Hesalit
Bandbredd: 20 mm
Gångreserv: 50 h
Vattentäthet: 50 meter
Material: Stål
Band: Länk
Lås: Viklås
Garantitid: 5 år

Affären görs helst F2F med välrenommerade KS-are i Göteborg med omnejd.
Skulle frakt behövas så sker det på köparens bekostnad och risk.

Stort tack till KS för annonsplats och bästa klockforumet!

IMG_0195.JPG IMG_0183.JPG IMG_0184.JPG IMG_0194.JPG IMG_0185.JPG IMG_0186.JPG IMG_0188.JPG IMG_0189.JPG IMG_0191.JPG IMG_0193.JPG IMG_0192.JPG

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp