• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Säljes/Bytes Omega Speedmaster 3861 Sapphire & Rolex Datejust 16030

Natex

Basic
2-Faktor
Pris
78 000 & 50 000
Returpolicy
Ja, om ej enligt annons.
Bilder Skickat
  1. Ja
Sugen på nytt så dags att rotera i samlingen. Listar några intressanta byten/delbyten nedan. Pengar upp/ner efter ö.k.

Omega Speedmaster 3861 Sapphire - Nyskick

Pris: 78 000 kr

Omega presentation.jpg

Fick den här i delinbyte vid en annan affär med en medlem här. Klockan beskrevs då som oanvänd, hittar inget spår på användning och har enbart testat klockan på armen hemma. Länken är kortad, men länkbitarna ingår självklart. Klockan är fortfarande plastad. Utplockad 2024. Full set.

Rolex Datejust 16030 - Använt skick :)

Pris: 50 000 kr

Datejust presenation.jpg
Min frus farfars Rolex. Han fick den på i muta (tänker att det är preskriberat nu ;) ) på det glada 80-talet, utplockad 1983 enligt cert. Familjen hade tänkt skicka den till Bukowskis men då köpte jag ut den istället. Har dock bara använts vid ett handfull tillfällen senaste år. Vet att han servat den under sin ägo. För det beklagade han sig på hur dyrt det var :) Men när senaste service var låter jag vara osagt så beakta som oservad. Den är välanvänd men tycker fortfarande skicket överlag är bra, se foton för egen bedömning. Tickar på bra och inte noterat någon tidsavvikelse vid användning.

Trevlig urtavla som skiftar från grått till lite brunt beroende på ljus. Förstått det som att det inte är en helt vanlig tavla. Får det till 17 länkbitar på länken.

Intressanta byten (men testa mig gärna):

16610LV
126234 (Blå/Svart)
Omega Speedmaster FOIS (2024)
16610
14060M

Föredrar F2F i Göteborg med omnejd. För en seriös köpare med referenser kan jag även tänka mig att åka en bit för en trevlig affär F2F.

Klockarna kan också skickas med postnord värdefrakt. Under förutsättning att köparen acceptera att risk övergår till hen efter inlämning. Jag står för fraktkostnaden.

Min referenstråd:

Tack KS för vida webbens bästa forum och möjligheten att annonsera :)

Bilagor

• Datejust andra sida.jpg
    Datejust andra sida.jpg
    232.3 KB · Visningar: 1
  • Datejust länk.jpg
    Datejust länk.jpg
    93.3 KB · Visningar: 1
  • Datejust sida.jpg
    Datejust sida.jpg
    244.1 KB · Visningar: 1
  • Datejust undersida.jpg
    Datejust undersida.jpg