• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega speedmaster '57

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Det här är väl en rätt ny speedmaster modell? På pappret låter det lockande, inhouse co axial 9300 och endast 41,5mm.

Någon som sett eller klämt på en i verkligheten?

http://m.omegawatches.com/index.htm...=1628&gender=gents&wuid=32352&lang=en&guid=ON

B4dFOaf.jpg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Testade denna i somras hos Mårtensson i Halmstad. Riktigt fin!!
 

fc2

Rolex
Modellen har fått mkt kritik på watchuseek.com för att se lika bred ut som den normala 9300 sida vid sida samt att vara alldeles för tjock.
 

Sond

Patek
Den är go, finns även i 44,5 men då springer det iväg. Gillar ej polerade mittlänkar dock ..
Är det någon visuell skillnad på de två storleksmodellerna? Borde vara det men någon som var vart de lagt förstoring/minskning av tavlan?

Edit: om allt på tavlan är proportionellt ändrat menar jag att det inte är en visuell skillnad. Tänker på bilder etc.
 

Icaras

Rolex
Ta alla färgnyanser Du kan komma på och ta den siffran upphöjt till antalet synliga detaljer på en kronograf?
Alltså har de bara producerat ungefär hälften så många varianter som de kan tänka sig!? :eek:

Vilka storlekar finns det?
Tycker länken ser tokliten ut förhållande till boetten och tavlan i bilden RicVin visade, fast kanske för att bandhornen inte syns så tydligt :O
 
Har klämt lite på den vittavlade och visst är den fin, men kunde inte komma ifrån känslan att det är något som fattas. Jag har svårt att säga exakt vad som är "fel", I brist på bättre ord är den lite steril eller själlös tror jag. Eller så var det jag som hade en dålig dag...

Slår ett slag för "frist in space modellen" som kom för ett tag sedan, den är väldigt trevlig om man nu vill ha en Speedy som skiljer sig från vanliga Pro-modellen.
 
Topp