• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Speedmaster Automatic 18k gold ~ 1986

lajdan

Breitling
Hej alla här på Klocksnack,

Först och främst, om detta inlägg hamnat i fel kategori här på forumet ber jag om ursäkt för detta, jag är ny här. Detta är min första post (men förhoppningsvis inte sista) och jag är rätt okunnig vad gäller klockor rent allmänt. Efter att äntligen tagit examen från universitetet och fått ett jobb har jag tänkt uppfylla min dröm om att köpa en fin klocka. Jag har länge gått i tankarna om just en Omega Speedmaster och fastnade ett tag för "From the moon to mars"-utgåvan. Sen ramlade jag över klockan ni ser på bilderna nedan och blev genast kär. Efter ha diskuterat med säljaren under en längre tid ska jag nu möta honom f2f den 23:e augusti och om allt känns rätt köpa klockan.

Enligt uppgifter från säljaren köpte han denna klocka på en pantbanksauktion för några år sedan och har sedan dess knappt använt den. Han har kvittot från köpet och boxen, däremot inte certifikatet. Eftersom det är första gången jag ska köpa något som faktiskt kostar en del pengar vill man ju vara säker på sin sak så jag försökt googla runt och leta på olika forum för att hitta samma klocka någon annanstans, mer för att verifiera att en sådan faktiskt tillverkats än något annat men har ännu inte hittat någon liknande rätt.

Har ni några tips på vad jag ska titta efter, eller något sätt att säkerhetställa att jag inte köper något "fake"?
Och vad skulle ni gissa att klockan är värd i runda slängar?

Nedanstående uppgifter har jag fått av säljaren:
Omega Speedmaster Automatic med Omega 1140 (ETA 2890-2) verk (46 stenar), hela klockan i 18k guld.
Diam: 39mm
Krona original
Spänne original
Akrylglas original
Referens: 17500
Serienummer: 49073931
Omega kaliber 1140

Tack på förhand allesammans!

Omega klocka.jpg

Omega klocka 3.jpg
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Den ser bra ut. Var det denna som låg på Tradera för 29k? Tycker att priset är rimligt om man jämför med c24 :) häftig klocka!
 

lajdan

Breitling
Den ser bra ut. Var det denna som låg på Tradera för 29k? Tycker att priset är rimligt om man jämför med c24 :) häftig klocka!

Det stämmer bra! Jag ställde lite frågor till killen som hade auktionen uppe och när auktionen senare förföll så kombi överens om att jag ska åka ner och kika på den. Jag hoppas kunna få ner den någon tusenlapp till, men vi får väl se :)
 
Topp