• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega Speedmaster Dark side of the moon Apollo 8

Ja den var riktigt frän.

Värdet är svårt att sia om. Ska man jämföra med något så kan man väl titta på Speedy Tuesday-klockan. Den har stigit i värde.
Men om denna gör det? Vem vet det? Den är rätt dyr från början. Ska den öka? Jag ställer mig tveksam. Ska du ha nåt som består hyggligt skulle jag satsa på en begagnad, men inte så gammal, standardmodell.

Jag vill nog säga, beror på. Blir det en limiterad utgåva med 1968 st så tror jag definitivt att det kommer att bli eftertraktad. Alla de andra "dark side", "grey side" etc är med co-axial automatiska urverken. Detta blir en med 1861 urverket(modifierat så den heter 1869, men är sak samma) som de flesta nya månklockor bör ha. Om det inte är en limiterad så kommer priset att gå ner, men inte katastrofalt.

Det är dock en riktigt snygg speedmaster med en svart keramik bezel och där tachymetre skalan är upplyst med superluminova, ser riktigt coolt ut när den lyser upp.

Lycka till

Vad jag förstått så skall den inte vara limiterad.
Kan det i sig möjliggöra en ev prutning hos en handlare?
Brukar det gå att få rabatt på Omega?

Hur du än bestämmer att göra så var klockan bland de snyggaste jag sett på väldigt länge! Lycka till med ett eventuellt köp! :)

20181025_171048.jpg
Riktigt läcker IRL! Här är en bild från min handled som togs nångång i Oktober :D

Hittat ett listpris på 93 400:- Grymt häftig men "smal" och jag befarar att man kan tröttna på den. Keramiska DSOTM med 9300 är väl idag rätt kalla jämfört med när dom släpptes?

Hittat ett listpris på 93 400:- Grymt häftig men "smal" och jag befarar att man kan tröttna på den. Keramiska DSOTM med 9300 är väl idag rätt kalla jämfört med när dom släpptes?
Priset stämmer. DSOTM är kalla men delar bara boett med Apollo 8, i övrigt helt olika klockor. Apollo 8 är också avsevärt billigare, så tror de kommer ligga på samma nivåer som övriga DSOTM beg.

Priset stämmer. DSOTM är kalla men delar bara boett med Apollo 8, i övrigt helt olika klockor. Apollo 8 är också avsevärt billigare, så tror de kommer ligga på samma nivåer som övriga DSOTM beg.
Jag har full koll på resp klockors spec. Inte avsevärt billigare, slår upp att en standard DSOTM idag listar 103 800:-

12mm tjockt är ju helt underbart rätt på en kronograf. Det är lite roligt att de alltid är snabba att skriva ut tjockleken när de är lite tunnare klockor, ofta så nämns det inte ens.

Tillbaka
Topp