• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Speedmaster Date Olympic

par

Patek
2-Faktor
Funderar lite på o köpa en Omega Speedmaster Date Olympic ref 3516.20
Vad säger forumet? Bra eller Anus?
Själv har ja lite hatkärlek till den=) Är lite allergisk till Omegas alla limited" samtidigt som den känns ovanlig och udda.



35162000-20.png

35162000-60.jpg
 

Jaguaren

Omega
Jag tycker den är skitsnygg.
Har sett några olika OS Omega och denna är en av de finaste.
Men Bergströms kan inte stava till Vancouver och sånt stör jag mig på. :facepalm:
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Med tanke på hur många modeller det finnas av Speedmastern (nån som vet hur många ...?), så sticker ju den här i alla fall ut lite. Gillar dock inte typsnittet på urtavlan, men det kan ju bero på att jag inte är mycket för vintage.
 

JayJay

Rolex
För mig går den bort. Men om du gillar den så kör. Kvalitén lär det ju inte vara några problem med. Det är kul när folk kör på ngt annat än det som återfinns i mittfåran.
 

JayJay

Rolex
Skall det vara Speedmaster skall det vara Speedmaster Professional, ingen annan!
Jag är lite kluven här. Om jag idag skulle gå och köpa en speedmaster så är jag övertygad om att det skulle bli en professional. Det skulle liksom kännas fel om min första speedmaster var ngn annan. Om jag däremot sedan sålde och blev sugen igen så varför inte testa en annan variant? Finns ju sjukt många speedmastervarianter att välja på där ute och några är faktiskt riktigt fina. Man får ju dock räkna med att det kanske inte är lika lättsålt när flipparsjukan väl slår till igen.
 
Topp