• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Omega Speedmaster Date *Prisbump 08/11*

klak

Omega
Då var det dags igen, jag kan inte hålla mig utan har fått upp ögonen på en ny klocka och då måste denna Omega gå vidare.

Klockan ifråga är en Omega speedmaster date, ref. 3511.50.00. Klockan är som jag förstår det relativt ovanlig utanför Japan vilket var den marknad den tillverkades och såldes för enligt den research jag lyckats göra. Klockan tillverkades under ett par år under tidigt 90-tal och mitt ex är från 1993 enligt certifikatet.

Klockan drivs av ett automatiskt Valjoux 7750 verk som snurrar på. Jag känner inte till servicehistoriken men jag har inte upplevt några problem med klockan under tiden jag har haft den.

Klockan är i bra skick utan dings såvitt jag kan se, däremot har ett par siffror i bezeln bleknat. Tyvärr sitter jag inte på boxen utan det som medföljer är klockan i sig samt certifikat. OBS!!! Jag har inte alla bitar till länken, klockan bör passa handleder upp till knappa 19 cm!

Om jag är helt fel ute med priset så kom med ett bud!

Pris: 9000 kr + ev. frakt
Bytespris: samma som ovan
Returpolicy: Om klockan inte överensstämmer med beskrivningen kan klocka returneras i samma skick till egen kostnad inom två dagar efter klockan uthämtats, vid f2f ingen retur.

Klockan finns i Stockholm och f2f föredras. Sitter du på en Glycine Airman är byten högst intressant.
20141025_122011.jpg
20141025_122104.jpg
20141025_122123.jpg
20141025_122148.jpg
 
Topp