Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
17 000kr. Har aldrig sett en sådan tidigare så har inget att relatera priset till..Tycker den var riktigt snygg! Vad begär säljaren?
17 000kr. Har aldrig sett en sådan tidigare så har inget att relatera priset till..
Verkar ligga runt 17 på chrono24 också.Nu är jag ingen expert på Omega alls. Men sök på refnr på Chrono24 och jämför priser.
Tack för bra svar @Undersköterskan. Som du märker är jag fortfarande på jakt efter min första ordentliga klocka.Det är absolut inget fel på klockan och priset är rimligt, men har du högre budget så nyttja den. Urverket i Speedyn är ett omoddat ETA byggt med ekonomisk besparing i åtanke; går du däremot upp bara 10k eller mer kan du ju få en begagnad eller ny kronograf med exempelvis kaliber 3330, som är av en helt annan teknisk standard än Omegas numera pensionerade verk i 115x-serien. Ett vettigare val om du letar efter något som potentiell keeper och kanske något att ge till barn eller barnbarn på ålderns höst.
Men gillar du designen och komplikationerna på Speedyn så visst; det är en helt okej klocka, om än med ett ganska ointressant och enkelt inre.
Vänligen
Forumets undersköterska
Ok men finns det någon speedmaster-modell av 3330 eller senare som har storlek runt 38-41, automatisk ej manuell och sarfirglas? Vilken hade du rekommenderat?Rolex är riktigt bra grejer, men Omega är OmegaBäst någon som kan Rolex tar vid och hjälper TS vidare i funderingarna.
Vänligen
Forumets undersköterska
Ok men finns det någon speedmaster-modell av 3330 eller senare som har storlek runt 38-41, automatisk ej manuell och sarfirglas? Vilken hade du rekommenderat?
Jag har faktiskt redan varit och provat Racing. Gillade den absolut. Se bild. Så kvaliteten på urverket i den är alltså bra? Jag läste lite om Racing-modellen här och den verkar inte vara så uppskattad precis. Alla vil istället ha klassiska Moonwatch. Den är väl 44mm. Plus att den är plexi och manuell så funkar inte för mig.Absolut, gäller det Speedy har du ju först och främst Speedmaster Racing. Denna listar på 37k och är en riktig läckerbit, ganska smäcker till proportionerna också. Speedy Racing var för övrigt de allra första klockorna med kaliber 3330, Omegas instegsverk på kronografsidan numera.
![]()
Vill du ha en lite sportigare framtoning finns den nya serien kronografer i Seamaster Diver-samlingen. Denna måttar 41,5mm och listar på 48k. En riktig godbit och byggd för tuffa tag.
![]()
Omega har otroligt mycket att erbjuda i allt från dress till sport. Beställ gärna via hemsidan årets katalog eller titta förbi din närmaste AD så får du lite att bläddra i. Fundera över vad du verkligen vill ha, låt det ta sin tid och nöj dig aldrig med något substitut - det blir aldrig bra i längden.
Vänligen
Forumets undersköterska
Vad tror du om 3573.50.00? Är den mer som klassiska månklockan? När slutade den tillverkas och hur är urverket?Absolut, gäller det Speedy har du ju först och främst Speedmaster Racing. Denna listar på 37k och är en riktig läckerbit, ganska smäcker till proportionerna också. Speedy Racing var för övrigt de allra första klockorna med kaliber 3330, Omegas instegsverk på kronografsidan numera.
![]()
Vill du ha en lite sportigare framtoning finns den nya serien kronografer i Seamaster Diver-samlingen. Denna måttar 41,5mm och listar på 48k. En riktig godbit och byggd för tuffa tag.
![]()
Omega har otroligt mycket att erbjuda i allt från dress till sport. Beställ gärna via hemsidan årets katalog eller titta förbi din närmaste AD så får du lite att bläddra i. Fundera över vad du verkligen vill ha, låt det ta sin tid och nöj dig aldrig med något substitut - det blir aldrig bra i längden.
Vänligen
Forumets undersköterska
Ahh såg nu att den är manuell. Då är den inte aktuell...Vad tror du om 3573.50.00? Är den mer som klassiska månklockan? När slutade den tillverkas och hur är urverket?