• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega Speedmaster (En till)

Månfas eller Inte?

• Månfas

Röster: 11 19.6%
  • Inte Månfas

Röster: 45 80.4%

• Totala väljare
    56

Kevbs

Basic
Tjo och Tjoho! Ännu en tråd om dessa fantastiska klockor - Jag behöver lite hjälp, det är dags för mig att köpa en ny klocka och som många andra har jag fastnat totalt i Omega Speedmaster, Min budget ligger på runt 50k och har även bestämt mig för att köpa NYTT men det står mellan två val :
OMEGA Speedmaster Professional 311.30.42.30.01.005
EA8D8E24-49F5-4011-937B-5A2D0B7ED5D4.jpeg

Eller
OMEGA Speedmaster (Med månfas)
3576.50.00
0EA68990-C7F9-4612-A804-BBD83D65DAE9.jpeg

Min uppfattning om båda dessa modeller är att dem är otroligt fina men har extremt svårt att bestämma mig - Jag har alltid haft en dröm enda sen jag fastnade i armbandsur om att ha en klocka med månfas, så varför inte en Speedmaster med detta? Blir det för plottrigt? Den vanliga klockan (005) Syns mer och mer i min mening men det kanske är enkelheten och originalet som är själva förtjusningen?
Kom gärna med tankar/idéer och en diskussion! Kul att veta vad folk tycker och tänker!

Tack!

Med vänlig hälsning,
Kevin

Det går att Inte posta också. Så vansinnigt tröttsam kommentar.
:D:D:D Sarkasm gör sig inte bra i text. Får börja använda emojis.

Tillbaks till ämnet, jag hade valt utan månfas. Tycker den ser mer stilren ut. Ytterligare en komplikation blir bara plottrigt

Edit: Dock på strap; rubber eller läder. Gillar inte Omegas stållänkar

Jag röstar på Speedy Pro MAN ON THE MOON. Månfas kan vara lite kul och häftigt, men jag tror man kan tröttna på den.
En klassisk speedy kan du ha med dig i graven med ett leende.
Fantastiskt allsidig klocka som passar till det mesta.

Min vän! Utan månfas. efter kollat på dom bredvid varandra är det för mycket saker på urtavlan med månfas. Tror du kanske kommer tröttna efter ett tag. Utan är sjukt stilrent kompis❤️

Det är väl bara att konstatera:
Kludda inte ner en så ändamålsenlig klocka med månfas.
Den är ju liksom perfekt, ett proffs! :)

Jag hade valt utan månfas. Precis som du är inne på så känns orginalet mer attraktivt och mer clean tavla. Månfas passar sig bara på dressklockor enligt mig

Tillbaka
Topp